نمایش نقش برجسته سرباز هخامنشی در برج میلاد

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی برج میلاد، مراسم رونمایی از نقش برجسته سرباز هخامنشی تخت جمشید، با همکاری موزه ملی ایران و برج میلاد 26 آذرماه ساعت 16 در موزه مشاهیر این مجموعه با حضور وزیر میراث فرهنگی و گردشگری کشور و جمعی از مدیران شهری و اعضای شورای شهر تهران برگزار خواهد شد.

نمایش نقش برجسته سرباز هخامنشی در برج میلاد

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

این نقش برجسته به مدت یک ماه در موزه مشاهیر برج میلاد به عنوان نماد ملی کشور از تاریخ 27 آذر تا 27 دی ماه نمایش داده می شود و عموم مردم و شهروندان می توانند از اثر تاریخی و فرهنگی در موزه مشاهیر برج میلاد در ارتفاع 271 متری از ساعت 9 الی 23 بازدید کنند.

نقش برجسته سرباز هخامنشی در فاصله سال های 1311-1312 در کاوش های مؤسسه شرق شناسی دانشگاه شیکاگو در تخت جمشید توسط ارنست هرتسفلد کشف شد اما متأسفانه در سال 1316 به سرقت رفت.

این قطعه نقش برجسته پانزده سال بعد، در سال 1330 توسط یک مجموعه دار خصوصی خریداری و به موزه هنرهای زیبای مونترال کانادا اهدا شد. نقش برجسته سرباز هخامنشی نزدیک به شصت سال در این موزه به نمایش گذاشته شده بود تا اینکه در سال 1390 مجدداً به سرقت رفت.این اثر طبق حکم دفتر دادستانی منطقه منهتن نیویورک در سال 1396 از یک مؤسسه حراج آثار هنری نیویورک مصادره شد و سازمان میراث فرهنگی بلافاصله پس از اطلاع از این موضوع اقدامات حقوقی خود را آغاز کرد و جمهوری اسلامی ایران در سال 1396 با ارائه مدارک مالکیت، استرداد این اثر تاریخی را از دادگاه نیویورک درخواست کرد.

با هماهنگی مرکز خدمات حقوقی ریاست جمهوری، مرکز دیوان لاهه، وزارت امور خارجه و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ثابت شد این شیء تاریخی متعلق به ایران است و دادستانی آمریکا در همان سال رأی نهایی خود را مبنی بر استرداد این اثر تاریخی به ایران صادر کرد و در نهایت این اثر در 13 شهریورماه 1397 تحویل کننده دائم ایران در سازمان ملل شد و دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در بازگشت خود از سفر نیویورک این اثر را به ایران بازگرداند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 5934

به "نمایش نقش برجسته سرباز هخامنشی در برج میلاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایش نقش برجسته سرباز هخامنشی در برج میلاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید