نگاهی به مشاغل پردرآمد ترکیه به همراه میزان حقوق دریافتی آن ها

به گزارش سهندبلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- حتما شما هم تا به حال شنیده اید که ایرانیان زیاد برای دسترسی به حقوق و درآمد بالاتری در مقایسه با کشور خود مثل ایران اقدام به مهاجرت می کنند. به جرات می توان گفت که این کار تا حدود بسیار زیادی درست است، اما به شرطی که با یک تخصص یا آگاهی کامل و سطح بالا وارد کاری در کشور خارجی شوید. یکی از کشورهایی که ایرانیان زیادی به قصد دسترسی به در آمد بالا به آن مهاجرت کرده اند، ترکیه است. اما آیا می دانید که در این کشور اصلا چه حقوقی به عنوان یک حقوق سطح بالا محسوب می شود؟ اصلا در ترکیه؛ مهاجران در چه شغل هایی می توانند فعالیت کنند؟ در مهاجرت کاری به ترکیه به چه نکاتی باید توجه کنید؟ و ... . در ادامه قصد داریم به معرفی شغل های پردرآمد در ترکیه به همراه میزان حقوق دریافتی آن ها اشاره کنیم.

نگاهی به مشاغل پردرآمد ترکیه به همراه میزان حقوق دریافتی آن ها

معرفی شغل های پردرآمد در ترکیه

انسان برای زندگی کردن باید درآمد داشته باشند و این درآمد باید نیازهای اساسی او را برآورده کند و برایش کافی باشد. اگر درآمد شغلی کم باشد و نتواند نیازهای شما را برآورده کند، مهم نیست که کارتان را چقدر دوست دارید، یا باید آن را ترک کنید یا چند برابر بیشتر کار کنید. اگر شما هم به دنبال یافتن شغل های پردرآمد در ترکیه هستید، شما را به خواندن ادامه مطلب جلب می کنیم.

ما برای شما شغل های پردرآمد در ترکیه را لیست کرده ایم. البته درآمد ماهانه و سالانه این حرفه ها از سالی به سال دیگر متفاوت است؛ زیرا محاسبات جدید با در نظر دریافت نرخ افزایش و تورم انجام می شود. همه شغل ها از نظر رتبه، از مشاغل طبقه بالا محسوب می شوند.

1- حسابداران رسمی:

تبدیل شدن به یک حسابدار رسمی آسان نیست. تجربه کاری زیاد و تحصیلات بالایی می خواهد. لازمه ورود به شغل حسابداری رسمی، داشتن سابقه کاری حداقل 10 ساله، پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه ها با رشته مرتبط است. اکثراً کسانی که حسابدار رسمی هستند، از بهترین دانشگاه های ترکیه فارغ التحصیل شده اند. به طور متوسط، حسابداران رسمی سالانه 85 هزار لیر ترکیه درآمد دارند که با توجه به متوسط درآمد در ترکیه، درآمد خوبی محسوب می شود

2- متخصصان بیمه:

متخصص بیمه بودن یکی از شغل های پردرآمد در ترکیه است. یک متخصص بیمه عواقب مالی عدم اطمینان و ریسک را محاسبه کرده، سعی می کند لطمات اتفاقاتی مانند زلزله یا یک فاجعه طبیعی دیگر که ممکن است رخ دهد را پیش بینی کند. برای کسب درآمد بالا از بیمه باید خودتان دست بکار شده و یک کنندگی بیمه باز کنید تا از یکی از پرمخاطب ترین تجارت ها در کشور ترکیه استفاده کنید. درآمد متخصصان بیمه در ترکیه به طور متوسط سالانه 110 هزار لیر است که رقم خوبی محسوب می شود. اگر در حوزه بیمه، سواد و اطلاعات بسیار کامل و جامعی را اختیار دارید، مهاجرت کاری به ترکیه در این حوزه می تواند برایتان بسیار کاربردی باشد.

3- پزشکان متخصص:

درآمد پزشکان با توجه به سطح تخصص و زمینه های آن ها متفاوت است. به عنوان مثال، جراحان مغز و اعصاب از جمله پزشکان پردرآمد هستند. پزشکان عمومی در رده های پایین تر قرار دارند. متوسط حقوق جراحان عمومی که با آسیب های داخلی یا بیماری های ناحیه سر، سیستم غدد درون ریز، شکم، گردن و سایر بافت های نرم را درمان می کنند حدود 10 هزار لیر است. پزشکان علاوه بر حقوقشان، در صورت انجام جراحی پول جراحی نیز دریافت می کنند. وقتی این ها را محاسبه می کنیم، آن ها سالانه به طور متوسط 120-130 هزار لیر درآمد دارند.

4- دامپزشکان:

شما این گزینه را دارید که در بخش های دولتی و خصوصی به کار دامپزشکی مشغول باشید. اگر فرد در بخش دولتی کار کند، حقوق دامپزشکی با حداقل 3000 لیر شروع می شود؛ اما اگر مطب خود را باز کند، درآمدش از این مبلغ بالاتر خواهد بود.

5- مهندسین توسعه نرم افزار:

به طور کلی، این کار توسط فارغ التحصیلان دانشگاه ها مانند مهندسی کامپیوتر و گروه های مهندسی الکترونیک انجام می شود. در میان مشاغل آینده، متوسط درآمد ماهانه این شغل، 5300 لیر عنوان شده است. به خاطر داشته باشید که علاوه بر مشاغل فوق گروه های شغلی پردرآمد بسیاری نیز وجود دارند.

6- سردفتران اسناد رسمی:

دفاتر اسناد رسمی 300-350 هزار لیر در سال درآمد دارند. البته ممکن است در بعضی جاها درآمد کمتر و در بعضی جاها درآمد بیشتری داشته باشند. مهم ترین شرط داشتن دفاتر اسناد رسمی، فارغ التحصیلی از دانشکده حقوق است. علاوه بر این، سن فرد باید بیش از 21 سال و زیر 40 سال باشد و پس از اتمام دروس وکالت، دادستانی یا قضاوت می تواند به دفتر اسناد رسمی مراجعه کنند.

7- مشاوران مدیریت:

شرکت ها برای افزایش درآمد و گسترش دیدگاه های خود به مشاوران مدیریت نیاز دارند. مشاوران مدیریت نیز به این اهداف تسلط داشته و به شرکت ها مشاوره می دهند. مشاوران مدیریت بر مسائل سازمانی و تدوین برنامه های پیشرفت تمرکز دارند و گزارش ها را با تجزیه و تحلیل ارائه می دهند؛ بنابراین مشاوران مدیریت از جمله مشاغلی هستند که حقوق بالایی دارند. درآمد مشاوران مدیریت بسته به سطح تخصص و شرکتی که در آن کار می کنند متفاوت است؛ اما به طور متوسط سالانه مبلغ 80-130 هزار لیر درآمد دارند.

8- مدیران بازاریابی:

در این روزهای رقابت شدید بین مؤسسات، مدیران بازاریابی برای شرکت ها بسیار مهم هستند؛ بنابراین، شرکت ها نیز برای این مدیران عالی، حقوق زیادی در نظر می گیرند. به طور کلی، متوسط حقوق شغل مورد نیاز برای فارغ التحصیلی از رشته های کارشناسی مانند اقتصاد و تجارت 7000 لیر است.

علاوه بر مشاغل نام برده در بالا، شغل های بسیار زیادی نیز وجود دارند که ایرانیان به راحتی می توانند از طریق آن ها، درآمد بسیار زیادی در کشوری مانند ترکیه به دست آورند. اما اگر نسبت به شرایط مهاجرت کاری به ترکیه، تحصیلی در ترکیه و ... در اطلاعات کافی و دقیق در اختیار ندارید، همین حالا می توانید با مشاوران ما در گروه مهاجرتی طینت تماس حاصل کنید تا به صورت دقیق و کامل شما را با نحوه کسب در آمد در ترکیه و همچنین دیگر شغل های پردرآمد در ترکیه آشنا سازند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 13220

به "نگاهی به مشاغل پردرآمد ترکیه به همراه میزان حقوق دریافتی آن ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاهی به مشاغل پردرآمد ترکیه به همراه میزان حقوق دریافتی آن ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید