هشدار مقامات اروپایی به آتن درباره قطع همکاری با تروئیکای اروپا

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران: مقامات اروپایی درباره تصمیمات دولت جدید یونان برای قطع همکاری با تروئیکای اروپایی به این کشور ابراز نگرانی نموده و در این باره به آتن هشدار دادند.

هشدار مقامات اروپایی به آتن درباره قطع همکاری با تروئیکای اروپا

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه فرانکفورتر آلگماینه، مارتین شولتز رئیس مجلس اروپایی انتقاد سختی را به قطع همکاری دولت جدید یونان با تروئیکای اروپایی وارد کرد.

مارتین شولتز به تصمیمات وزیر دارایی یونان که دیگر نمی خواهد به همکاری با تروئیکای اروپایی متشکل از بانک مرکزی اروپا، کمیسیون اروپایی و صندوق بین المللی پول ادامه دهد انتقاد وارد نموده و گفت: اگر دولت یونان واقعا دیگر نمی خواهد با پول دهندگان بین المللی بر مبنای سابق همکاری کند من چنین اقدامی را غیر مسئولانه می دانم. همکاری ها تا خاتمه فوریه ادامه خواهد داشت. درباره فرم جدید این همکاری ها باید مذاکره گردد و این تنها به وسیله اجماع و نه با تحریک میسر است.

وی همچنین پیشنهاد دولت جدید یونان مبنی بر تشکیل یک کنفرانس بین المللی برای بخشش بدهی های یونان را رد نموده و گفت: ما تازه زمانی می توانیم درباره تشکیل یک کنفرانس برای بدهی های یونان سخن بگوییم که یونان به تعهدات و وظایف خود عمل کند. باید مراحل توافق شده به خاتمه برسد قبل از اینکه درباره برداشتن گام های جدید مذاکره گردد.

نوربرت بارتل، سخنگوی سیاست بودجه فراکسیون احزاب متحد مسیحی آلمان در مجلس این کشور نیز به تصمیم دولت یونان برای قطع همکاری با تروئیکای اروپایی انتقاد وارد نموده و گفت: اگر یونانی ها آخرین قسط بسته یاریی ما را پرداخت ننموده و به تعهدات خود پایبتد نباشند این یک خروج کثیف و یک نقض فاحش توافق ها با اتحادیه اروپا است. من هیچ مبنایی برای یک برنامه الحاقی نمی بینم.

مارتین شولتز روز پنج شنبه به عنوان اولین نماینده مجلس اروپا با آلکسیس تسیپراس نخست وزیر جدید یونان دیدار کرد.

وی درباره این دیدار خود به روزنامه فرانکفورتر آلگماینه گفت: من آتن را با این احساس ترک کردم که ما با دولت جدید یونان می توانیم و باید در راستای حرکت کردن در راستا توافق مذاکره کنیم اما هیچ تضمینی برای آن وجود ندارد. شرایط متزلزل اما بدون شانس و فرصت نیست. البته اعلام یکجانبه وزیر دارایی یونان با این تصویر منطبق نیست. شاید آلکسی تسیپراس یک بار دیگر نظم را به دولت خود برگرداند.

منفرد وبر رئیس فراکسیون حزب مردم اروپا نیز به رهبری سوسیالیست های اروپا اظهار داشت که آشکارا از تسیپراس فاصله بگیرند.

وی گفت: من به زیگمار گبریل رئیس حزب سوسیال دموکرات آلمان و رئیس جمهوری فرانسه و نخست وزیر ایتالیا در این باره که توسط سم شیرین پوپولیسم تسیپراس اغوا شوند هشدار می دهم. آن ها باید یک تعهد روشن برای روند اصلاحات را اعلام نموده و محدودیت سخت علیه افراط گرایی را نشان دهند.

وبر همچنین تاکید نمود که اساس یاری های بعدی به یونان همبستگی درباره پیشبرد اصلاحات است. روی گرداندن از این اصلاحات برای پرداخت کنندگان مالیات در دیگر کشورهای منطقه یورو که آتن را از ورشکستگی نجات داده اند غیر قابل تحمل است.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3392

به "هشدار مقامات اروپایی به آتن درباره قطع همکاری با تروئیکای اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار مقامات اروپایی به آتن درباره قطع همکاری با تروئیکای اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید