واشنگتن مقامات کانادا و عربستان را به حل اختلاف دوجانبه دعوت کرد!

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، هدر نائورت سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار داشت که این وزارتخانه روز سه شنبه از مقامات کانادا و عربستان سعودی خواسته است تا برای حل و فصل اختلافات خود بر سر بازداشت فعالان حقوق بشر در عربستان از ابزار دیپلماسی بهره گیرند.

واشنگتن مقامات کانادا و عربستان را به حل اختلاف دوجانبه دعوت کرد!

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

نائورت در ادامه اضافه نمود که این وزارتخانه موضوع مذکور را با مقامات سعودی مطرح نموده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا همچنین گفت: ضروری است دو طرف (کانادا و عربستان) بطور دیپلماتیک و از روی بصیرت این اختلاف را حل و فصل نمایند. ما [آمریکا] نمی توانیم این کار را برای آنها انجام دهیم. ضروری است که آنها با یاری یکدیگر این اختلاف را حل نمایند.

گفتنی است که روز دوشنبه، عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی از درخواست کانادا برای آزادی فعالان جامعه مدنی که توسط مقامات ریاض بازداشت شده اند، انتقاد کرد.

روز یکشنبه عربستان سفیر خود در کانادا را فراخواند و ضمن قطع روابط جدید تجاری و سرمایه گذاری با این کشور آمریکای شمالی، سفیر کانادا را از خاک عربستان اخراج کرد.

با این حال، بعضی منابع مطلع به خبرگزاری رویترز گفته اند که کانادا در کوشش است تا از امارات متحده عربی و انگلیس برای حل اختلاف فیمابین درخواست یاری کند.

نائورت در پاسخ به اینکه چرا واشنگتن در این اختلاف از همسایه شمالی خود جانبداری نمی کند، گفت که آمریکا در خصوص این تنشها با مقامات عربستان سعودی مصاحبه نموده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 12 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2828

به "واشنگتن مقامات کانادا و عربستان را به حل اختلاف دوجانبه دعوت کرد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن مقامات کانادا و عربستان را به حل اختلاف دوجانبه دعوت کرد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید