وزیر خارجه آمریکا به هند و کویت می رود؛ ایران محور گفت وگوها

به گزارش سهندبلاگ، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده هفته آینده به هند و کویت سفر می نماید تا با مقام های این دو کشور در مورد موضوعاتی چون خروج آمریکا از افغانستان و موضوعات جهانی مربوط به همه گیری کووید-19 و تغییرات اقلیمی و ایران و موضوعات دیگر گفت وگو کند.

وزیر خارجه آمریکا به هند و کویت می رود؛ ایران محور گفت وگوها

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور ارزان هند ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

وبگاه هیل گزارش کرد، بلینکن روز دوشنبه (چهارم مردادماه) راهی دهلی نو مرکز هندوستان می گردد و در آن جا با نارندرا مودی نخست وزیر و سوبرامانیام جایشانکار وزیر خارجه هند ملاقات و گفت وگو خواهد نمود.

طبق این گزارش، این اولین سفر آنتونی بلینکن به هند در مقام وزیر خارجه آمریکا محسوب می گردد که شریک امنیتی کلیدی ایالات متحده در مقابله با پکن محسوب می گردد.

از طرف دیگر، وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا فردا (یکشنبه) اولین سفر خود به چین به اسم قائم مقام وزارت خارجه ایالات متحده را انجام می دهد.

هند و ایالات متحده به همراه ژاپن و استرالیا بخشی از گروه چهارجانبه گفت وگوهای امنیتی هستند و مدعی هستند که هدف آن ها یک ایندوپاسفیک (آسیا-اقیانوسیه) آزاد، باز و دربرگیرنده است اما اقدامات آن ها نشان می دهد که کوشش آن ها بر تقابل با چین در منطقه متمرکز است.

دین تامپسون دستیار موقت وزیر امور خارجه آمریکا در امور مربوط به دفتر امور آسیای جنوبی و مرکزی روز گذشته (آدینه) در جلسه ای گفت که بحث های دوجانبه بلینکن با شرکای هندی بر توسعه همکاری امنیتی، دفاعی، سایبری و مبارزه با تروریسم متمرکز خواهد بود.

وی بعلاوه ادامه داد افغانستان به طور برجسته یکی از موضوعات بحث های بلینکن با مقام های هندی خواهد بود.

ایالات متحده آن طور که گزارش ها نشان می دهد قرار است، خروج نظامیان خود از افغانستان را تا 31 آگوست (9 شهریور ماه) تکمیل کند.

تامپسون در این خصوص شرح داد: هند قطعاً شریک مهمی در منطقه است و ما از تعهد مشترک هند برای صلح و حمایت از تحولات مالی در افغانستان استقبال می کنیم.

بر اساس این گزارش، بلینکن بعلاوه میخواهد در مورد همکاری آمریکا و هند در مورد رسیدگی جهانی به مسئله همه گیری کرونا گفت وگو نمایند.

طبق این گزارش، بلینکن میخواهد روز چهارشنبه (6 مرداد ماه) به کویت سفر کند و در آن جا با مقام های ارشد ملاقات نموده و از نزدیک در مورد موضوعات منطقه ای از جمله ایران و یمن گفت وگو کند.

دانیل بنایم معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور شبه جزیره عربی روز گذشته در مورد سفر وزیر خارجه آمریکا به کویت گفت: ما شاهد کوشش کویت برای خاتمه دادن به درگیری ها، از بین بردن شکاف ها، تنش زدایی و ارائه یاری های انساندوستانه بوده ایم.

سفر بلینکن به هند و کویت در حالی صورت می گیرد که شرمن میخواهد سوم و چهارم مرداد ماه با سفر به پکن در مورد ایران با مقام های این کشور ملاقات و گفت وگو کند.

پکن از جمله کشورهایی است که بارها از مواضع ایالات متحده در قبال جمهوری اسلامی ایران انتقاد نموده است و مقام های این کشور در مناسبات مختلف خواهان لغو تحریم های ایران به منظور یاری به احیای توافق هسته ای ایران شده اند.

منبع: فرارو
انتشار: 12 مرداد 1400 بروزرسانی: 12 مرداد 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 14697

به "وزیر خارجه آمریکا به هند و کویت می رود؛ ایران محور گفت وگوها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر خارجه آمریکا به هند و کویت می رود؛ ایران محور گفت وگوها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید