وقتی سکوت هم، خشونت و تبعیض است

به گزارش سهندبلاگ، بیتا ابراهیمی در گفت وگو با خبرنگاران ، درباره جدیدترین اثر منتشر شده اش برای نوجوانان توضیح داد: چندی پیش کتاب پسران آمریکایی با ترجمه من در مجموعه رمان هایی که باید خواند از سوی نشر پیدایش برای نوجوانان منتشر شد که به موضوع تبعیض نژادی در امریکا می پردازد و در ژانر رئال واقع شده است.

وقتی سکوت هم، خشونت و تبعیض است

این مترجم افزود: این کتاب دو راوی دارد؛ یکی بچه سیاه پوستی که مورد تبعیض قرار می گیرد و دیگری پسر سفیدپوستی که شاهد این تبعیض است. و این پسر سفید پوست در شرایطی قرار می گیرد که باید موضع گیری کند و نسبت به این مساله واکنش نشان دهد؛ یا در دفاع از پسر سیاه پوست یا در دفاع از پسر سفیدپوستی که دوستش است و این کار را انجام داده.

به گفته ابراهیمی، درنهایت فرایند رشد فکری این بچه سفید پوست به اینجا ختم می شود که می فهمد گاهی سکوت هم می تواند نوعی خشونت و نوعی تبعیض محسوب شود. براین اساس نوجوانان با مطالعه این کتاب می آموزند که در بعضی شرایط باید بتوانند تصمیم بگیرند و سکوت نکنند و یاد می گیرند که چگونه می شود از حقیقت دفاع کرد.

ابراهیمی درباره نویسندگان رمان پسران آمریکایی نیز گفت: جیسون رینولدز و برندون کیلی دو نویسنده ای هستند که به طور مشترک این رمان را نوشته اند و نکته جالب درباره آن ها این است که یکی از آن ها سفیدپوست و دیگری سیاه پوست است. اما همکاری آن ها اثری فوق العاده خلق کرده و زاویه دید دو جناح مختلف نسبت به این مساله را نشان داده است.

این مترجم در ادامه بیان نمود: نثر این کتاب بسیار روان و زبانش کاملا نوجوانانه است و به خوبی می تواند با مخاطب نوجوان ارتباط برقرار کند.

ابراهیمی با اشاره به اینکه پیشنهاد ترجمه کتاب پسران آمریکایی از سوی ناشر مطرح شده، گفت: زبان و اصطلاحات به روز سیاه پوستان خیلی در این کتاب استفاده شده بود و نیاز به بررسی و تحقیق بیشتری داشت و ترجمه آن حدود سه ماه طول کشید.

انتشارات پیدایش، کتاب پسران آمریکایی را در 360 صفحه با قیمت 68 هزار تومان منتشر کرده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8716

به "وقتی سکوت هم، خشونت و تبعیض است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی سکوت هم، خشونت و تبعیض است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید