ته موره وان؛ روایتی از زندگی هنریِ سختکوشانه تنبورنواز کرمانشاهی

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگار خبرنگاران در کرمانشاه، کتاب ته موره وان (تنبوربان) درواقع زندگینامه هنری علی اکبر مرادی است که با حمایت و سفارش مؤسسه فرهنگی و هنری خانه تنبور دالاهو و ازسوی انتشارات سرانه چاپ و منتشر شده است.

ته موره وان؛ روایتی از زندگی هنریِ سختکوشانه تنبورنواز کرمانشاهی

این کتاب در قطع وزیری، جلد شومیز چهار رنگ، متن تمام رنگی با عکس، کاغذ سفید 80 گرمی در 216 صفحه برای نوبت اول در تیراژ 1000 نسخه در پاییز 1400 چاپ و با به بازار کتاب عرضه شده است.

علی اکبر مرادی که زاده سال 1336 در روستای بانزلانی در شهرستان دالاهو است، نوازندگی تنبور را از خردسالی به عبارت دیگر از شش سالگی شروع کرد و زیر نظر اساتید تنبورنواز محلی تعلیم دید و خیلی زود در محافل هنری استان، کشور و جهان شرکت جسته و در جشنواره های مختلف و متعدد جوایز ارزشمندی را کسب نموده و بارها از سوی مقامات و هنرمندان بنام مورد تقدیر و تشکر قرار گرفته است.

از جمله افتخارات وی می توان به مواردی چون، دریافت نشان درجه یک هنری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برگزیده شدن به اسم یکی از 50 نوازنده برتر جهان، ثبت 72 مقام حقانی در خانه فرهنگ های جهان در پاریس، احداث خانه تنبور در زادگاهش، بانزلانی گوران، برگزیده شدن وی به اسم نامزد جایزه گرمی، انتشار آلبوم های متعدد از جمله؛ تریکه خانه، سحر واران، مهر و ماه، تأسیس شرکت سروه تنبور و تأسیس آکادمی یارسان... اشاره نمود.

شرکت در کنگره مشاهیر کرد، به اسم یکی از مشاهیر کرد در سال 1398 نگارش کتاب تنبوربان به توصیه یکی از دوستانش از سال گذشته در ایامی که در آمریکا به سر بردند شروع شد، از دیگر افتخارات این هنرمند است.

نوشتن و خواندن این کتاب از آن جهت اهمیت دارد که علی اکبر مرادی به اسم یک موسیقیدان تقریباً تمام عمر خود را صرف خدمت به هنر موسیقی نموده و شخصیت هنری او نه فقط برای ایرانی ها بلکه برای سراسر جهان شناخته شده است.

فراز و نشیب های زندگی این هنرمند و سختی ها و ناملایمتی هایی که در طی سال ها متحمل شده است، می تواند برای کسانی که می خواهند در این وادی گام بردارند، سرمشق و الگو قرار گیرد.

تنبوربان کتابی 216 صفحه ای است که با قیمت 120 هزار تومان به بازار عرضه شده است. این کتاب را می توان از شرکت موسیقی عارف در تهران تهیه کرد.

یادآوری می گردد، انتشارات سرانه به اسم یکی از فعالترین ناشران حال حاضر کرمانشاه، در شش ماه اول امسال تعداد قابل توجهی کتاب ارزشمند از جمله: توضیح زندگی و آثار شاعر فقید کرمانشاهی، مرحوم علی لیمویی، به قلم حجت الله مولایی فر و هم زندگینامه کوروش کبیر به نظم از سروده های شاهرخ کاکایی را چاپ و منتشر نموده است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 15727

به "ته موره وان؛ روایتی از زندگی هنریِ سختکوشانه تنبورنواز کرمانشاهی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ته موره وان؛ روایتی از زندگی هنریِ سختکوشانه تنبورنواز کرمانشاهی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید