وکیل ملت یا وکیل رفقا؟

به گزارش سهندبلاگ، بعد از تغییرات کلان مدیریتی در دانشگاه آزاد، نسیم تغییرات در واحد های دانشگاهی وزیدن گرفت که دانشگاه آزاد امیدیه نیز از این امر مستثنی نبوده است.

وکیل ملت یا وکیل رفقا؟

گروه دانشگاه خبرنگاران-محمد قریشی؛* وقایع رخ داده در ایام اخیر حول دانشگاه آزاد خوزستان منجر به واکنش برخی فعالان رسانه ای و دانشجویی شده است؛ اما داستان چیست؟

دانشگاه آزاد امیدیه، اولین دانشگاه آزاد نفتی کشور، این روز ها درگیر حواشی مختلفی شده است. بعد از تغییرات کلان مدیریتی در دانشگاه آزاد اسلامی، نسیم تغییرات در واحد های دانشگاهی وزیدن گرفت که دانشگاه آزاد امیدیه نیز از این امر مستثنی نبوده و بعد از حضور رئیس جدید مرکز حراست دانشگاه آزاد، یکی از مدیران دانشگاه آزاد امیدیه که بیش از یک دهه سکاندار جایگاه مهمی در دانشگاه بود به واسطه عملکردش از مسئولیت خود برکنار شد و پرونده ایشان به جهت پاره ای از موارد به کمیته انضباطی کارکنان واحد دانشگاهی ارجاع شد و منجر به صدور حکم بدوی شد. اما آنچه که منجر به واکنش فعالان رسانه ای و دانشجویی شده است ورود یکی از نمایندگان منتخب خوزستان در این مسئله است.

نماینده ای که هنوز اعتبارنامه اش مورد تصویب قرار نگرفته در دفاع و حمایت از مدیر برکنار شده، وارد میدان شده است و در حال اعمال فشار به مسئولین استانی دانشگاه آزاد خوزستان است در حالی که نماینده منتخب شهرستان امیدیه بدون دخالت در مسئله بر اجرای امر قانون تاکید کرده است.

اعمال نفوذ این نماینده منتخب که برخلاف وظایف مصرح نمایندگان ملت در قانون است موجب نگرانی فعالین رسانه ای و دانشجویی از تحت تاثیر قرار دریافت احتمالی مدیران دانشگاه آزاد خوزستان شده است. این در حالی است که عملکرد مسئولین ارشد دانشگاه آزاد اسلامی نشان دهنده تغییر سیاست های گذشته دانشگاه و تاکید بر اجرای قانون و برخورد عادلانه با تخلفات و مفاسد در دانشگاه آزاد است و درخواست دلسوزان دانشگاه آزاد از مسئولین دانشگاه ازاد خوزستان این است که بدون آن که تحت تاثیر فشار های بیرونی قرار بگیرند و بدون ترس از آینده جایگاه خود به مر قانون عمل کرده و اسیر جوسازی ها نشوند و بدانند انچه که موجب بقا و ماندگاری می شود عمل به قانون است.

محمد قریشی-فعال دانشجویی استان خوزستان

انتشار یادداشت های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط خبرنگاران نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه ها و فعالین دانشجویی است.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8407

به "وکیل ملت یا وکیل رفقا؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وکیل ملت یا وکیل رفقا؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید