انتها عصر سولسشایر ها و بیلساها در لیگ برتر انگلیس با شروع برگزیت

به گزارش سهندبلاگ، قوانین جدید فوتبال انگلیس که متأثر از جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا است، ورود مربیانی مانند اولگنار سولسشایر ومارچلو بیلسا به فوتبال جزیره را غیرممکن خواهد ساخت.

انتها عصر سولسشایر ها و بیلساها در لیگ برتر انگلیس با شروع برگزیت

به گزارش خبرنگاران و به نقل از نشریه دیلی میل، مقررات و قوانین جدید اتحادیه فوتبال انگلیس برای پیاده سازی در فوتبال این کشور پس از شروع برگزیت یا همان جدایی بریتانیا از اتحادیه فوتبال اروپا چهره فوتبال جزیره را تغییر خواهد داد.

تا پیش از این باشگاه های انگلیسی به آسانی اقدام به جذب بازیکنان و سرمربیان طراز اول فوتبال دنیا می کردند اما طبق مقررات فوتبال بریتانیا پس از اجرایی شدن برگزیت، صدور مجوز کار در جزیره حتی برای بازیکنان و مربیان سرشناس هم کار آسانی نخواهد بود. در واقع مطابق مقررات جدید، مربیانی مانند اولگنار سولسشایر سرمربی نروژی حال حاضر منچستریونایتد و مارچلو بیلسا سرمربی آرژانتینی تیم لیدزیونایتد دیگر نمی توانند اجازه مربیگری در بریتانیا را کسب نمایند.

طبق مقررات جدید فوتبال انگلیس پس از شروع برگزین، معیارهایی ضروری است که یک مربی خارج را واجد شرایط مربیگری در جزیره خواهد نمود.

یکی از این شروط سابقه کار آن مربی از کار در لیگ های طراز اول فوتبال دنیا برای سال های متوالی یا سه سال کار آنجا طی 5 سال گذشته است. به این ترتیب مربیانی مانند سولسشایر و بیلسا نمی توانند در انگلیس مربیگری نمایند چرا که نفر اول قبل از ورود به منچستریونایتد تنها در لیگ کشورش مربیگری نموده بود و نفر دوم تا قبل از قبول راهنمایی لیدز در سال 2018 یک سال بیکار بود.

همچنین یک فاکتور دیگر هم هست که با تحقق آن مربیان خارجی می توانند در بریتانیا کار نمایند و آن داشتن 5 سال سابقه کار در یکی از تیم های مطرح رده بندی فیفا است. این محدودیت ها تنها شامل مربیانی می گردد که قرار است از خارج از انگلیس ، بخواهند راهنماییی یکی از تیم های لیگ برتر این کشور را برعهده بگیرند.

حتی در صورت تحقق تمام شروط ذکر شده، مربیگری در انگلیس باز هم برای مربیان خارجی سخت می گردد چرا که این قوانین نه تنها برای خود آنها بلکه در خصوص دستیاران شان هم صدق می نماید و به این ترتیب یاری مربیان تیم ها نیز باید همچون سرمربیان تیم ها دارای تجارب مربیگری پیروز باشند. علاوه بر این، مجوز کار برای مربیان خارج در لیگ برتر انگلیس تنها سه سال زمان خواهد داشت و این یعنی که قراردادهای نسبتاً کوتاه مدت در انگلیس تبدیل به یک عادت خواهد شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 فروردین 1400 بروزرسانی: 13 فروردین 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 12912

به "انتها عصر سولسشایر ها و بیلساها در لیگ برتر انگلیس با شروع برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها عصر سولسشایر ها و بیلساها در لیگ برتر انگلیس با شروع برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید