پتنت جدید اپل برای کمک به عکاسی توسط افراد کم بینا

به گزارش سهندبلاگ، شرکت اپل اخیرا اعلام کرده یک برنامه دوربین برای گوشی های نسل بعدی آیفون خود در نظر گرفته است که این برنامه می تواند یار خوبی برای کاربرانی که دچار کم بینایی هستند، باشد.

پتنت جدید اپل برای کمک به عکاسی توسط افراد کم بینا

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران به نقل از دیلی میل، اختراع جدید اپل که یک برنامه است، می تواند به افراد کم بینا اجازه دهد تا به راحتی با گوشی آیفون خود تصاویر خوبی را ثبت کنند. این برنامه دوربین(camera app) صحنه مورد نظر برای عکاسی را تجزیه و تحلیل کرده و به کاربران می گوید چهره ها در کجای کادر قرار دارند.

بنابر گزارش ها آیفون بعدی اپل می تواند با کاربران صحبت کند تا به کسانی که کم بینا هستند کمک کند تا عکس های فوق العاده خوبی ثبت کنند.

این برنامه پس از به دست آوردن یک یا چند تصویر از صحنه، کثرت اشیاء یا افراد حاضر در صحنه را تشخیص می دهد و صحنه را برای افراد کم بینا در قالب فایل صوتی توضیح می دهد. در برنامه مذکور همچنین این امکان وجود دارد که قبل از دریافت عکس، به کاربر بگوید که دوربین را دقیقا در کجا قرار دهد.

این اختراع با عنوان دستگاه ها، روش ها و رابط های گرافیکی کاربر برای کمک به ثبت عکس(Devices, Methods, and Graphical User Interfaces for Assisted Photo-Taking) ثبت شده است.

اما یکی از نقاط ضعف این برنامه این است که قادر به مشخص مکان افراد در یک صحنه شلوغ نیست که این موضوع می تواند یکی از مشکلاتش محسوب شود.

از آنجایی که اپل در رویداد معرفی محصولات جدید خود بعد از اپل واچ های جدید بیش از هر چیزی از کیفیت و ویژگی های دوربین های تعبیه شده در آیفون های جدید صحبت کرد، کارشناسان معتقدند شرکت اپل از یک شرکت توسعه فناوری دستگاه های الکترونیکی در حال تبدیل به یک کمپانی ساخت دوربین است.

این نشانه ای از این است که اپل معتقد است فناوری دوربین چیزی است که می تواند بیشترین پیشرفت را در آیفون ایجاد کند و این شرکت را از رقبای خود از جمله سامسونگ و هوآوی متمایز کند.

یکی از مهمترین دلایل تمرکز اپل بر بهبود دوربین ساده است: مشتریان به کیفیت دوربین اهمیت می دهند و این روزها عکس های زیادی با گوشی های خود می گیرند.

براساس تحلیلی که وبسایت فلیکر(Flickr) بر اساس عکس های آپلود شده در آن انجام داد، آیفون پرکاربردترین دوربین است.

منبع: اقتصاد ایران
انتشار: 3 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7853

به "پتنت جدید اپل برای کمک به عکاسی توسط افراد کم بینا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پتنت جدید اپل برای کمک به عکاسی توسط افراد کم بینا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید