پلمپ دفاتر مالیاتی چیست؟

به گزارش سهندبلاگ، طبق قانون، هر مؤسسه یا شرکت یا سازمانی که مشمول قوانین اقتصادیات است باید (پلمپ دفاتر تجاری) دفاتر قانونی خود را جهت ثبت تمامی فعالیت های اقتصادی خود تحویل بگیرد.

پلمپ دفاتر مالیاتی چیست؟

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام هانا ثبت، طبق ماده 7 قانون تجارت دفتر روزنامه، دفتری است که تاجر باید همه روزه مطالبات، دیون، دادوستدهای تجاری و در کل مجموع واردات و صادرات تجاری خود و وجوهی را که برای مخارج شخصی برداشت می نماید در آن دفتر ثبت کند.

ماده 8 قانون تجارت در خصوص دفتر کل می گوید: تاجر باید تمامی معاملات خود را حداقل هفته ای 1 مرتبه از دفتر روزنامه استخراج نموده و پس از تفکیک آن به بخش های مختلف این موارد را به صورت خلاصه در دفتر کل ثبت کند.

زمان پلمب دفاتر قانونی کی می باشد؟

پلمپ دفاتر برای شرکت های تازه تأسیس تا 30 روز پس از درخواست امکان پذیر است، ولی دفاتر پلمب شده شرکت های دیگر برای هرسال مالی که از فروردین تا انتهای اسفند است، باید قبل از آغاز سال مالی جدید اخذ گردد؛ بدین معنی که برای اخذ پلمپ دفاتر مالیاتی باید نهایتاً تا 29 اسفند 98 اقدام کرد، و گرنه ممکن است دفاتر تجاری مورد قبول واقع نگردد و منجر به مسائل مالیاتی مانند جریمه مالیاتی (علی الرأس) شده و حتی ممنوع المعامله شدن را نیز در پی داشته باشد.

پلمب دفاتر در واقع به معنای برگ شماری دفاتر، شماره گذاری صفحات و منگوله دار کردن دفاتر است تا نتوان از آن برگی کم وزیاد کرد. همچنین در این دفاتر نام شرکت و شماره ثبت پلمب دفاتر قیدشده و مهر اداره ثبت شرکت ها در آن زده می گردد.

موسسه حقوقی هانا ثبت تا خاتمه اسفند 1398 پلمپ دفاتر 99 مالیاتی (همان پلمب دفاتر مالیاتی) سال 1399 را با تخفیف ویژه به مشتریان گرامی عرضه می نماید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان درباره پلمپ دفاتر با شماره 44288360-021 کارشناسان هانا ثبت تماس بگیرید.

آیا پلمپ دفاتر الزامی است؟

بله زیرا جزء قوانین می باشد و در صورت عدم انجام آن جریمه مالیاتی می شویم.

عدم صدور صورتحساب، عدم درج شماره مالی، استفاده از شماره مالی خود برای دیگران یا برعکس، مسئولیت تضامنی +10 درصد مبلغ مورد معامله که بدون رعایت ضوابط این ماده انجام شده باشد را در بردارد.

آیا شرکتی که کار نمی نماید باید دفتر پلمپ کند؟

بله. تمامی شرکت ها موظف به دریافت دفاتر مالی خود هستند و برای اینکه عدم فعالیت خود را به اداره مالیات (دارایی) اعلام نمایند باید دفاتر پلمپ شده خود را به صورت خالی تسلیم آن اداره محترم نمایند.

نحوه پلمپ دفاتر تجاری چگونه است؟

هر شرکت حداقل یک دفتر روزنامه و یک دفتر کل برای هرسال مالی احتیاج دارد و این دفاتر در قالب دفاتر 50 برگ، 100 برگ و 200 برگ عرضه می شوند. اگر حجم دادوستد شرکت شما بالا است، توصیه می گردد یک دفتر 200 برگ تهیه کنید تا ناچار به اخذ دفتر دوم و پلمب آن نشوید.

عدم پلمب دفاتر باعث می گردد شما نتوانید کد مالی بگیرید و مفاصا حساب مالیاتی خود را دریافت کنید. ارائه این دفاتر همچنین باعث شفافیت امور مالیاتی شرکت می گردد. علاوه بر این ها تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی، برای دریافت کارت بازرگانی، باید پلمب دفاتر تجاری را انجام دهند. حتی شرکت هایی که فعالیت مالی ندارند هم برای اعلام عدم فعالیت مالی باید دفاتر پلمب شده خود را به صورت خالی به اداره مالیات ارائه نمایند.

برای دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان درباره پلمپ دفاتر با شماره 44288360-021 کارشناسان هانا ثبت تماس بگیرید.

مراحل پلمپ دفاتر قانونی

1. برای پلمب دفاتر تجاری باید به وسیله سامانه ثبت شرکت ها و مؤسسات غیرتجاری (بخش پلمب دفاتر تجاری) اقدام کرد. در صورتی که شرکت در مرجع اداره ثبت شرکت ها ثبت شده باشد باید از قسمت اطلاعات متقاضی پلمب (نوع شخص متقاضی) شخص حقوقی را انتخاب کرد و پس از آن اطلاعات مورداحتیاج در فرم مربوطه را که شامل تابعیت، شناسه ملی، شماره تلفن ثابت و کد پستی شخصیت حقوقی است پرنموده و بخش آغاز سال مالی و ماه مالی را نیز تکمیل کنید.

در مرحله بعد بخش اطلاعات آدرس محل دریافت دفاتر پلمب شده را تکمیل کنید. دفاتر پلمب شده به آدرس وارد شده در این مرحله (برای شهرستان تهران) ارسال می گردد در صفحه بعدی پس از آنالیز اطلاعات شخص حقوقی روی تأیید شخص حقوقی کلیک نموده و در گام بعدی شماره پیگیری را دریافت می کنید.

2. در مرحله بعد فرم اطلاعات تکمیل نماینده را انتخاب نموده و اطلاعات یکی از اعضای هیئت مدیره را در سامانه وارد می کنید. پس از آن اطلاعات دیگر اعضای هیئت مدیره را وارد نموده و وارد مرحله بعد می شوید؛ یعنی مراحل حدود حق امضا اعضای هیئت مدیره را وارد نموده و فرم دفتر موردتقاضای شخص را پر می کنید و دفتر مورد تقاضا را (دفتر کل و روزنامه و تعداد برگ های آن) درخواست می کنید.

پس از انجام تمامی این مراحل وارد صفحه تأیید صحت اطلاعات می گردد و اظهارنامه پلمب و مدارک مورداحتیاج را انتخاب می کنید. اطلاعات لازم در سامانه را وارد نموده و روی پذیرش نهایی کلیک می کنید. پس ازانجام مراحل اینترنتی اصل اظهارنامه پلمب دفاتر تجاری را همراه با مهر و امضا به همراه سایر مدارک به اداره ثبت شرکت ها و مؤسسات غیرتجاری ارسال می کنید.

3. پیگیری پلمپ دفاتر:

پس از ارسال مدارک و اخذ کد پیگیری، وارد سامانه شده و گزینه پلمب دفاتر تجاری را انتخاب کنید، با واردکردن شماره پیگیری و تاریخ تحویل مدارک به پست در سامانه روی گزینه پذیرش نهایی کلیک نموده و به مرحله بعد می روید.

در این مرحله کارشناسان حقوقی مدارک را آنالیز می نمایند و در صورت تأیید اجازه پرداخت وجوه دفاتر و پلمب آن ها صادر می گردد. پس از صدور مجوز متقاضی باید دوباره وارد سامانه شده و وجوه معین شده را پرداخت کند، دفاتر تجاری پلمب شده به آدرسی که در سامانه وارد نموده اید فرستاده می شوند.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6548

به "پلمپ دفاتر مالیاتی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پلمپ دفاتر مالیاتی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید