پیشتازی حزب نخست وزیر انگلیس در نظرسنجی جدید

به گزارش سهندبلاگ، حزب نخست وزیر انگلیس در تازه ترین نظرسنجی، 13 درصد از حزب مخالف کارگر پیشی گرفته است.

پیشتازی حزب نخست وزیر انگلیس در نظرسنجی جدید

برای دیدن بریتانیای کبیر با تور انگلیس همراه باشید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، بر اساس نظرسنجی پانل بیس که نتایج آن روز آدینه منتشر شد، حزب محافظه کار بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در آخرین نظرسنجی فاصله خود با حزب مخالف کارگر را به 13 درصد رساند.

به گزارش رویترز، در حالی که کمتر از یک ماه تا انتخابات 12 دسامبر (21 آذر) در انگلیس باقی مانده در آخرین نظرسنجی حزب محافظه کار توانست 43 درصد آرای مردم را به خود اختصاص دهد که در مقایسه با نظرسنجی هفته پیش 3 درصد بیشتر بوده است. حزب کارگر نیز توانسته است تا 30 درصد آرای مردم را بدست بیاورد که نسبت به هفته پیش بدون تغییر باقی مانده است.

این نظرسنجی از 1021 نفر و در روز های 13 و 14 نوامبر (22 و 23 آبان) صورت گرفته است.

کوشش جانسون برای خارج کردن کشورش از اتحادیه اروپا در تاریخ 31 اکتبر (9 آبان) با رأی منفی مجلس بازنده شد و مجلس او را مجبور کرد از بروکسل تقاضا کند مهلت اجرای بروکسل را تمدید کند. مجلس تنها به کلیات این توافق رأی مثبت داد و اجرای آن جهت آنالیز بیشتر به 31 ژانویه موکول شد.

در مقابل جانسون خواستار برگزاری انتخابات همگانی زودهنگام در انگلیس شد تا شاید بتواند با تغییر ترکیب کابینه، رأی مورد احتیاج برای تصویب توافق با بروکسل درخصوص نحوه خروج از اتحادیه اروپا را کسب کند.

پیشنهاد او در مجلس انگلیس با استقبال حزب لیبرال دموکرات روبرو شده و مورد تصویب نهاده شد. قرار است این انتخابات زودهنگام در تاریخ 12 دسامبر (21 آذر) برگزار گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 4549

به "پیشتازی حزب نخست وزیر انگلیس در نظرسنجی جدید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشتازی حزب نخست وزیر انگلیس در نظرسنجی جدید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید