چین: اجرای برجام تنها راه حل حل تنش های فعلی است

به گزارش سهندبلاگ، پکن- خبرنگاران- سخنگوی وزارت خارجه چین تاکید نمود اجرای کامل و موثر توافق هسته ای ایران نه تنها بر اساس قطعنامه شورای امنیت الزام آور است، بلکه تنها راه واقعی و موثر حل تنش های فعلی بر سر مساله هسته ای ایران است.

چین: اجرای برجام تنها راه حل حل تنش های فعلی است

با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید.

لوکانگ روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی در پکن با اشاره به اینکه تحقق این شرایط در راستای تامین منافع مشترک جامعه بین المللی است اضافه نمود: چین همچنان کوشش های خود را با همه طرف های ذیربط برای اجرای برجام ادامه خواهد داد.

وی در خصوص همکاری چین با ایران نیز توضیح داد: در این روند، چین نیز به طور جدی حقوق و منافع قانونی خود را حفظ خواهد نمود.

لوکانگ گفت: همه طرف های درگیر در مساله هسته ای ایران همچنان روابط خود را حفظ نموده اند و از نزدیک این موضوع را زیر نظر دارند.

سخگوی وزارت امور خارجه چین توضیح داد: به ویژه، در پاسخ به تنش های اخیر ناشی از فشارهای شدید و تحریم های یک جانبه آمریکا، همه طرف های برجام باید تعهدات خود برای حفظ و اجرای برجام را عملی نمایند.

لوکانگ روز گذشته نیز با اشاره به اینکه موضع چین در خصوص مناقشه ایران و آمریکا روشن است تاکید نمود: تنش در منطقه خلیج فارس در حال حاضر منافع هیچ کشوری را تامین نخواهد نمود و بر امنیت سیاسی جهانی و اقتصاد جهانی تاثیر منفی خواهد داشت.

او در پاسخ به سئوال خبرنگاری که پرسید دیدگاه چین در خصوص تنش ها میان ایران و آمریکا چیست، گفت: پکن معتقد است مقابله و مناقشه هیچ جایی ندارد و گفت و گو و مشاوره تنها راهکار موضوع است.

**آساق**1904**

منبع: ایرنا
انتشار: 29 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 1611

به "چین: اجرای برجام تنها راه حل حل تنش های فعلی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین: اجرای برجام تنها راه حل حل تنش های فعلی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید