چین و اتحادیه اروپا برای حفظ برجام به توافق رسیدند

به گزارش سهندبلاگ، نماینده عالی اتحادیه اروپا و وزیر امور خارجه چین بر سر تداوم حفظ توافق هسته ای ایران با قدرت های دنیا به توافق رسیدند.

چین و اتحادیه اروپا برای حفظ برجام به توافق رسیدند

با تور چین سفری فراموش نشدنی را تجربه کنید.

به گزارش ایسنا به نقل از شینهوا، چین و اتحادیه اروپا روز پنجشنبه در طی دیدار وانگ یی، وزیر امور خارجه چین و فدریکا موگرینی، نماینده عالی اتحادیه اروپا بر سر تداوم حفظ توافق هسته ای ایران به توافقی دست یافتند.

دو طرف پس از مخالفت با کمپین فشار حداکثری آمریکا علیه ایران، از تمامی طرفین برجام خواستند تا ضمن خویشتن داری، از تشدید هرگونه تنشی جلوگیری نمایند.

ایران در پی تعلل شرکای اروپایی برجام در عمل به تعهداتشان برای کاهش تأثیر تحریم هادر دو گام معین شده سطح تعهدات برجامی اش را کاهش داده است.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که طبق مفاد معین شده در برجام، به ویژه بندهای 26 و 36، ایران حق دارد در صورت عدم پایبندی طرف دیگر توافق، اجرای تعهدات خود را به طور جزئی یا کلی متوقف کند.

طبق بند 26 برجام، در صورت عدم پایبندی طرف مقابل به تعهداتش، ایران حق دارد اجرای تعهدات خود را به شکل کلی یا جزئی متوقف کند.

بر اساس بند 36 برجام، اگر موضوع اختلافی با طی مراحل این بند فیصله نیافت، شاکی می تواند این امر را به عنوان مبنای توقف کلی و یا جزئی اجرای تعهداتش وفق برجام قلمداد کند و یا به شورای امنیت سازمان ملل ابلاغ کند که معتقد است موضوع مصداق عدم پایبندی اساسی به شمار می آید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 2518

به "چین و اتحادیه اروپا برای حفظ برجام به توافق رسیدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین و اتحادیه اروپا برای حفظ برجام به توافق رسیدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید