کدام ویتامین ها برای غلبه بر ویروس کرونا مؤثرند؟

به گزارش سهندبلاگ، به گفته متخصصان علم تغذیه بهترین مواد غذایی برای تقویت سیستم ایمنی افراد و پیشگیری از ابتلا به کرونا آنتی اکسیدان ها هستند.

کدام ویتامین ها برای غلبه بر ویروس کرونا مؤثرند؟

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری خبرنگاران، کوروش صمدپور، متخصص تغذیه و رژیم درمانی، درباره مواد غذایی موردنیاز بدن به منظور تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از ابتلا به کرونا گفت: بهترین مواد غذایی برای تقویت سیستم ایمنی افراد و پیشگیری از ابتلا به کرونا آنتی اکسیدان ها هستند.

وی اضافه کرد: آنتی اکسیدان ها در مواد غذایی مانند انواع میوه جات و سبزی های تازه یافت می شوند که باید آن ها را در طول روز مصرف کرد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به مصرف ویتامین C اظهار کرد: همه افراد حداقل یک بار در زندگی خود شنیده اند که ویتامین C نقش پیشگیرانه دارد، ولی بااین حال توصیه نمی کنم افراد به سمت داروخانه ها فرایند و ویتامین C را تهیه نمایند.

وی توضیح داد: اگر افراد در طول شبانه روز 3 الی 4 واحد میوه جات و 5 واحد سبزی های مصرف نمایند مطمئن باشند که ویتامین C بدن آن ها به خوبی تأمین خواهد شد.

صمدپور درباره مصرف پروتئین در این روزهای کرونایی گفت: پروتئین ها منبع خوبی برای تأمین نیازهای روزانه بدن هستند که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند.

وی ادامه داد: تخم مرغ، گوشت، مرغ یا بوقلمون و حبوبات که منبع خوب پروتئین هستند اگر خوب پخته شده باشند می توانند سیستم ایمنی بدن را در برابر ویروس خطرناک و کشنده کرونا تقویت سازند.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی با اشاره به مصرف مکمل برای پیشگیری از ابتلا به کرونا گفت: تنها مکملی که ما پیشنهاد و توصیه می کنیم تا هم وطنان مصرف نمایند ویتامین D است که قرص های 50 هزار واحدی برای افراد بالغ یعنی مصرف یک بار در ماه تأکید می گردد.

وی تأکید کرد: برخی افراد در مصرف ویتامین ها یا مکمل ها افراط می نمایند که بعدها استفاده بی روی از آن ها ممکن است باعث مسائل کلیوی و معضلات پرخطر و جبران ناپذیر شوند و سیستم ایمنی بدن به صورت جدی با معضل روبرو گردد.

این متخصص تغذیه و رژیم درمانی اضافه کرد: رعایت الگوی غذایی مناسب مانند مصرف میوه جات، سبزی های تازه و پروتئین ها تأثیر زیادی در پیشگیری از ابتلا به کرونا دارد.

4145

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8115

به "کدام ویتامین ها برای غلبه بر ویروس کرونا مؤثرند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کدام ویتامین ها برای غلبه بر ویروس کرونا مؤثرند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید