کسب ورودی مسابقات جهانی شنا موفقیت بزرگ است

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، پس از موفقیت شناگران ایران در کسب سهمیه مسابقات قهرمانی دنیا مسافت کوتاه، تیم ملی ایران با ترکیب سینا غلامپور، متین بالسینی و مهرشاد افقری در این مسابقات به میزبانی کشور امارات - ابوظبی حاضر می شود.

کسب ورودی مسابقات جهانی شنا موفقیت بزرگ است

مسابقات قهرمانی جهان شنا مسافت کوتاه از تاریخ 25 لغایت 30 آذر 1400 برگزار می گردد. راهنمایی ملی پوشان را در این مسابقات گامر دیلانچیان مربی تیم ملی ایران و آموزشگاه ملی اصفهان بر عهده دارد و تیم ایران از روز 22 آذر تهران را به مقصد ابوظبی ترک می نماید.

حمید اسکندریون دبیرکل فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو در تبادل نظر با خبرنگاران، درباره اعزام تیم ملی به مسابقات مسافت کوتاه رقابت های قهرمانی جهان گفت: خوشبختانه برای نخستین بار سه شناگر ما رکورد ورودی این مسابقات را کسب کردند تا راهی مسابقات قهرمانی جهان شویم.

وی اضافه کرد: سینا غلامپور مهرماه در مسابقات جام جهانی قطر رکورد ورودی را به دست آورد. متین بالسینی در المپیک توکیو ورودی را به دست آورد و مهرشاد افقری نیز در مسابقات انتخابی المپیک پیروز به کسب ورودی قهرمانی جهان شد. با توجه به شرایط شنای کشور انتظار ارتقای رکوردهای جهانی را داریم.

دبیرکل فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو درباره سطح توقعات از شناگران در مسابقات توضیح داد: در چند سال گذشته سیاست گذاری در تیم های ملی معین شده است که شناگران برای رسیدن به اردوهای ملی باید حدنصاب هایی را ثبت نمایند. همین باعث شده تا رکوردهای ملی ترقی پیدا کند اما همچنان فاصله شناگرانمان با جهان زیاد است.

اسکندریون گفت: با توجه به شرایط سخت افزاری کشور هنوز بعضی از هیئت ها استخر ندارند. همین مسئله کار را برای رسیدن به مدال های جهانی سخت نموده است اما تمام کوشش خود را می کنیم تا این فاصله را کاهش دهیم. کسب 3 ورودی مسابقات جهانی یک پیروزیت بزرگ است اما برای کسب مدال احتیاج به امکانات، زمان و توجه مسئولان به شنا داریم. با جذب اسپانسرها به رشته های پایه بتوانیم سرمایه گذاری عظیمی انجام دهیم تا به مدال شنا برسیم. در حال حاضر کشورهای صنعتی در شنا حرف نخست را می زنند چرا که سرمایه گذاری های عظیمی در این رشته می نمایند.

وی در خاتمه گفت: انتظار داریم تا با حمایت و پشتیبانی از تیم های ملی شنا، شیرجه و واترپلو در بازی های آسیایی سال آینده نتایج تاریخی کسب کنیم تا شروع پیشرفت شنای ایران باشد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 بهمن 1400 بروزرسانی: 10 بهمن 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 16324

به "کسب ورودی مسابقات جهانی شنا موفقیت بزرگ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کسب ورودی مسابقات جهانی شنا موفقیت بزرگ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید