کشف یک شیرینی نو برای تقویت و سفیدی دندان ها

به گزارش سهندبلاگ، به نقل از العالم، گروهی از محققان دانشگاه واشنگتن برای انجام آزمایش های بالینی نوعی شیرینی نو آماده کردند که مینای دندان را تقویت و آن را سفیدتر می نماید. این شیرینی با طعم نعناع است.

کشف یک شیرینی نو برای تقویت و سفیدی دندان ها

با ما همراه باشید و درباره کلاه عطا بیشتر بدانید.

محققان تاکید کردند که موفقیت در این آزمایش ها به معنای ظهور محصولی نو در بازار با طعم نعناع است که برای دندان ها مفید و مورد علاقه بچه ها و سالمندان است.

این شیرینی حاوی یک پپتید اصلاح شده ژنتیکی (زنجیره ای از اسید های آمینه) و یون های فسفر و کلسیم است که وارد ترکیب مینای دندان می گردد که قسمت های اصلی دندان یعنی عاج را در صورت آسیب تماشا در معرض افزایش حساسیت، حفره ها و بیماری لثه قرار می دهد. محققان این پپتید نو را از پروتئین آملوژنین به دست آوردند که در تشکیل مینای دندان و هم روکش آن نقش دارد.

محققان تاکید می نمایند که این پپتید هنگام ورود به حفره دهان، به سلول های مینای دندان آسیب دیده متصل می گردد بدون اینکه بر بافت های نرم مجاور آن تأثیر بگذارد. یک تکه شیرینی درمانی در روز سلامت مینای دندان را حفظ می نماید و دوتکه از آن علاوه بر سفیدتر شدن دندان، به ترمیم لایه مینای دندان آسیب دیده هم یاری می نماید.

این شرینی مانند محصولات سفیدنماینده دندان ها، حاوی پراکسید هیدروژن نیست زیرا استفاده طولانی مدت از پراکسید هیدروژن مینای دندان را ضعیف می نماید، در حالی که شیرینی نو آن را تقویت می نماید.

محققان در نظر دارند یک ژل بر پایه پپتید اصلاح شده ژنتیکی یا محلولی برای درمان حساسیت دندان بسازند تا برخلاف محصولات فعلی که حساسیت دندان را به طور موقت متوقف می نماید، یک لایه مینای دندان نو ایجاد کند که از دندان محافظت می نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 30 تیر 1400 بروزرسانی: 30 تیر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 14473

به "کشف یک شیرینی نو برای تقویت و سفیدی دندان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف یک شیرینی نو برای تقویت و سفیدی دندان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید