گزارش سالیانه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر منتشر شد

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران: وزارت خارجه آمریکا در گزارش سالیانه حقوق بشر در مناطق مختلف به انتقاد از وضعیت حقوق بشر در کشورهایی مانند سوریه، چین، کره شمالی و اوکراین پرداخت.

گزارش سالیانه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر منتشر شد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ وزارت خارجه آمریکا در بخشی از گزارش سالیانه حقوق بشر خود در باره کشورهای حاضر در آسیا به سوریه اشاره کرد و حمله شیمیایی در این کشور را که منجر به کشته شدن بیش از 1400 نفر شد بدترین مورد نقض حقوق بشر در سال 2013 خواند.

وزارت خارجه آمریکا در بخشی از این گزارش اعلام کرده است: حمله شیمیایی به حومه دمشق یکی از وحشتناک ترین صحنه های جنگ داخلی بود که سرشار از صحنه های جنایت علیه بشریت بود و از شکنجه و قتل زندانیان تا هدف قرار دادن غیرنظامیان با انواع موشک را شامل می شد و جان بیش از 100 هزار نفر از مردم این کشور را گرفت.

در بخش دیگری از این گزارش به ناآرامی های اوکراین طی هفته های گذشته اشاره شده است که منجر به سرنگونی دولت این کشور شد. این گزارش انتخابات پارلمانی اوکراین را مطابق با استانداردهای بین الملل و شفافیت لازم ندانست و سرکوب اعتراضات آرام 30 نوامبر مردم در میدان اصلی کیف را که از سوی نیروهای امنیتی اوکراین صورت گرفت محکوم کرد.

این گزارش به انتقاد از وضعیت حقوق بشر در کره شمالی نیز پرداخت و دولت را مسئول کشتار و بازداشت و شکنجه رهبران سیاسی این کشور معرفی کرد. طبق این گزارش شبکه ای گسترده از کمپ های زندان های سیاسی حدود 100 هزار زندانی را در خود جای داده اند که حتی خانواده های زندانیان سیاسی نیز در شرایطی بسیار نامناسب در آن به سر می برند. در این گزارش ادعا شده است که انتخابات در ایران به درستی انجام نشده و آزادی های مدنی نیز با محدودیت هایی روبرو است.

منبع: تسنیم
انتشار: 2 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 4499

به "گزارش سالیانه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش سالیانه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید