گوسفند بخریم یا نخریم؟

به گزارش سهندبلاگ، چنانچه شما نیز به بازار فروش گوسفند بروید خواهید دید که هر فروشنده دام و گوسفند های خود را با قیمت های مختلفی نسبت به سایر فروشندگان دام به فروش میرسانند که این قیمت میتواند بیشتر و یا کمتر باشد که این قیمت ها طبیعی می باشد زیرا ممکن است فردی که گوسفند را با قیمت بیشتری به فروش میرساند گوسفند را با نرخ روز خریداری نموده باشد و یا فردی که دام را اب قیمت کمتری به فروش میرساند ممکن است گوسفند را قبلا خریداری نموده و بعد از پرورش تصمیم به فروش با قیمت کمتر در بازار نموده است که اختلافات چیزی حدود 1 تا 4 هزار تومان می باشد.

گوسفند بخریم یا نخریم؟

خرید گوسفند زنده

در هنگام خرید گوسفند زنده باید توجه زیادی داشته باشید زیرا افراد سود جویی هستند که با ارائه قیمت پایین تری افدام به فروش دام های بیمارو مبتلا به بیماری های کبدی و غیره می نمایند که در صورت خرید و استفاده از این دام ها باعث عواقب بدی بر روی سلامتی خواهد شد، بنابراین سعی کنید خریدهای خود را از مجموعه حرفه ای که تحت نظارت دامپزشکی می باشد و همچنین از مجوز های لازم از ارگانهای مختلف می باشد را داشته باشد تا شما از خرید خود مطمئن شوید و با اطمینان بیشتر دام را مورد استفاده قرار دهید.

خرید دام به صرفه تر است یا گوشت؟

با توجه به اینکه اگر شما گوسفند زنده را خریداری نمایید میتوانید از تمام قسمت های آن استفاده کنید بنابراین خرید گوسفند زنده به صرفه تر خواهد بود. چنانچه خانواده ها به صورت دسته جمعی اقدام به خرید دام زنده نمایندبه نفع آن ها خواهد بود، زیرا گوشت قصابی ها بیشتر از گوشت گوسفند های ماده می باشد ولی دام زنده و گوسفندهایی که شما خریداری کنید نر ممکن است باشد و گوشت گوسفند نر از نظر کیفیت بسیار بهتر از ماده می باشد.

مزیت های خرید گوسفند در مقایسه با خرید گوشت گوسفند

به صورت کلی همانطور که گفته شد خرید گوسفند زنده به صورت زنده از مزیت های مختلفی برخوردار می باشد که برخی از این مزیت ها شامل

  • اطمینان از سلامت و کیفیت گوشت گوسفند زنده

شما قبل از اینکه دام کشته شود می توانید از سلامت و کیفیت آن ممطعن شوید و با مشاهده گوسفند زنده و بررسی نمودن شرایط نگهداری آن، مشخصات ظاهری گوسفند زنده و موارد این چنینی مطمعن شوید که گوسفندی که قصد خریدش را دارید سالم است.

  • اطمینان از تازه بودن گوشت

هنگامی که گوشت گوسفند را با خرید گوسفنده زنده تامین میکنید مطمعن میشوید که گوشت تازه ای را خواهید داشت. با خرید دام زنده و کشتار آن از گوشتی تازه و با کیفیت و بسیار خوش طعم بهره مند خواهید شد.

  • استفاده چند خانواده از گوشت گوسفند زنده

خرید گوسفند زنده بیشتر مد نظر افرادی است که رستوران و غذاخوری دارند و نهایتا هم ممکن است برای مراسمات مختلف گوشت گوسفندی را را مورد استفاده قرار دهند. با این حال از گوسفند زنده و گوشت آن به صورت همزمان میتوانید برای چند خانواده استفاده نمایید.

  • داشتن جگر و کله پاچه

یکی دیگر از مزیت های خرید گوسفند زنده به جای گوشت گوسفند این است که شما خرید گوسفند همزمان از دل، جگر، کله پاچه در کنار گوشت آن استفاده خواهید نمود.

  • وزن بالای گوشت بدست آمده از خرید گوسفنده زنده

همانگونه که میدانید معمولا وزن گوسفند گوسفندانی که به صورت زنده برای کشتار پرورش داده میشوند و سپس فروخته خواهند شد بالا می باشد و در حال حاضر با توجه به افزایش قیمت گوشت قرمز برخی از خانواده ها ممکن است توانایی خرید یک جای این وزن گوشت را نداشته باشند بنابراین خرید گوسفند برای این افراد بسیار مناسب تر است.

خرید گوشت گوسفندی به صرفه تر است یا گوسفند زنده؟

با توجه به مواردی که گفته شد خرید گوسفند زنده نسبت به خرید گوشت گوسفند بسیار به صرفه تر خواهد بود و در صورتی که دام خریداری شده سالم، با نشاط و جوان باشد، خرید گوسفنده زنده در مقایسه با خرید دامی که هیچ اطلاعی از سلامت آن ندارید بهتر است. با توجه به توضیحاتی که ارائه شد حالا شما به راحتی می توانید به سوال ابتدای این مطلب پاسخ دهید که آیا گوسفند زنده بخریم یا نخریم. جهت اطلاع از قیمت گوسفند زنده می توانید با شماره 09126273826 تماس حاصل نمایید و دام مورد نظر خود را درب منزل تحویل بگیرید.

منبع: فرارو
انتشار: 3 بهمن 1400 بروزرسانی: 3 بهمن 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 16259

به "گوسفند بخریم یا نخریم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "گوسفند بخریم یا نخریم؟" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوسفند بخریم یا نخریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید