یونان به اجرای سیاست های ریاضتی ادامه می دهد

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران: نخست وزیر یونان پس از کسب رای اعتماد از مجلس تاکید نمود، دولت این کشور به اجرای سیاست های ریاضت مالی ادامه خواهد داد.

یونان به اجرای سیاست های ریاضتی ادامه می دهد

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی؛ آنتونیس ساماراس نخست وزیر یونان توضیح داد، دولت اکنون قوی تر از گذشته شده و به سیاست های قبلی خود ادامه می دهد.بر اساس این گزارش اظهارات نخست وزیر یونان در حالی است که حزب مخالف چپگرای سیریزا خواهان رای عدم اعتماد مجلس به دولت ساماراس شده بود.

از 300 نماینده مجلس یونان 124 نفر از رای عدم اعتماد به دولت حمایت نموده ولی 153 نفر مخالفت خود را با آن اعلام نموده اند.تاکید نخست وزیر یونان بر ادامه سیاست های ریاضتی در شرایطی است که مخالفت های عمومی و اعتراضات مردمی در این کشور بر ضد اجرای این سیاست ها همچنان ادامه دارد.

یونان در شش سال اخیر با رکود اقتصادی روبرو بوده و ارزش فراوری اقتصادی این کشور بیش از 20 درصد کاهش یافته است. یونان بدهکارترین کشور منطقه یورو به شمار می رود و یکی از بالاترین نرخ بیکاری ها را در بین کشورهای اروپایی دارد.

بازرسان وام دهندگان بین المللی شامل صندوق بین المللی پول، اتحادیه اروپا و بانک مرکزی اروپا 6 نوامبر به یونان آمدند تا روند اصلاحات اقتصادی و اقتصادی این کشور را آنالیز نمایند. یونان از سال 2010 میلادی تاکنون به یاری های اقتصادی بین المللی وابسته شده است.

نرخ بیکاری یونان به بیش از 27 درصد رسیده و وضعیت سیستم بانکی این کشور نیز به شدت متزلزل و بی ثبات است. دولت یونان به وام دهندگان بین المللی قول داده است تا بیش از 4 هزار فرصت شغلی بخش دولتی را تا انتها سال جاری حذف کند.

منبع: تسنیم
انتشار: 20 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 3025

به "یونان به اجرای سیاست های ریاضتی ادامه می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یونان به اجرای سیاست های ریاضتی ادامه می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید