145 هزار قزوینی در صنایع استان مشغول به کار هستند

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، علی پرزحمت روز سه شنبه در نشستی که با حضور اصحاب رسانه استان قزوین با موضوع بیان دستاوردهای 40 ساله انقلاب در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری قزوین برگزار گردید اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران اگرچه در سال های فعالیت خود مسائل و تنگناهای زیادی به خود دیده است ولی رشد و شکوفایی همیشه در آن قابل رویت است و در حوزه صنعت، معدن و تجارت به خصوص در استان قزوین به خوبی می توان ثمرات و پیشرفت های انقلاب را مشاهده کرد.

145 هزار قزوینی در صنایع استان مشغول به کار هستند

وی اضافه نمود: انقلاب اسلامی ایران در کنار همه برکاتی که برای مردم به ارمغان آورد رشد در عرصه صنعت را نیز با کوشش صنعتگران و فعالین داخلی ایجاد کرد، چرا که قبل از انقلاب اسلامی تنها 16 هزار نفر در 100 واحد صنعتی در قزوین در حال فعالیت بودند که امروز این رقم به 145 هزار اشتغال رسیده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: اگر امروز قزوین به یکی از قطب های صنعتی کشور تبدیل شده است به جهت حمایت های انقلاب اسلامی و کوشش های دلسوزانه صنعتگران استان است، و رسیدن به رتبه اول فراوری محصولات سلولوزی و شیشه دارویی، رتبه سوم در فراوری لوازم خانگی و رتبه 4 فراوریات کاشی و سرامیک در قزوین شاهدی بر این مدعاست.

پر زحمت اضافه نمود: همچنین امروز صنعتگران استان قزوین توانسته اند رتبه 4 کشوری در فراوریات نساجی و رتبه 5 در عرصه فراوریات فولادی و رتبه ششم فراوری قطعات خودرو در کشور باشند.

وی همچنین از حضور پر رنگ سرمایه گذاران خارجی در استان اطلاع دادو تاکید نمود: 600 پروژه با 750 میلیون تومان اعتبار توسط سرمایه گذاران خارجی در قزوین در حال اجرایی شدن است که نزدیک به 20 هزار نفر اشتغالزایی برای استان به همراه خواهد داشت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین همچنین با اشاره به فعالیت اصناف در قزوین گفت: امروز اصناف استان قدرتمند، هدفمند و برنامه ریزی شده به فعالیت خود در قزوین می پردازند و حضور 38 هزار اصناف در قزوین و رشد 90 درصدی آن به نسبت قبل از انقلاب نوید دهنده روند رو به رشد در این عرصه در قزوین است.

پر زحمت گفت: فعالیت معادن در قزوین نیز پس از انقلاب اسلامی به اوج خود رسیده است و از 70 معدن به 570 مجوز و پروانه بهره برداری رسیده ایم، و با تاسیس سازمان حمایت از مصرف کننده از ابتدای سال جاری 11 هزار واحد صنفی، صنعتی و کشاورزی ما مورد بازرسی قرار گرفتند.

وی در بخش پایانی سخنان خود از تشکیل کارگروه تسهیل و برطرف موانع فراوری در قزوین اطلاع داد و گفت: تمام قد در کنار فراوری کنندگان استان ایستاده ایم و برای برطرف موانع و مشکلاتی که بر سر راه فراوری آن ها واقع شده است در کوششیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 428

به "145 هزار قزوینی در صنایع استان مشغول به کار هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "145 هزار قزوینی در صنایع استان مشغول به کار هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید