370 نفر در ناآرامی های اکوادور بازداشت شدند

به گزارش سهندبلاگ، مقامات اکوادور از دستگیری دستکم 370 نفر به دنبال ناآرامی های اخیر در این کشور پس از قطع یارانه های سوختی به عنوان بخشی از بسته اصلاحات مالی در این کشور خبر دادند.

370 نفر در ناآرامی های اکوادور بازداشت شدند

اکوادور

رسانه های عربی اواخر روز گذشته (آدینه) گزارش دادند، ماریا پائولو رومو وزیر کشور اکوادور اعلام نمود که 159 نفر از این بازداشتی ها در شهر بندری گوآیاکیل دستگیر شدند. این مقام اکوادوری توضیح داد که رئیس فدراسیون تاکسی داران و دو عضو اتحادیه های حمل و نقل نیز در میان بازداشت شدگان قرار دارند.

اعتصاب عمومی کارگران بخش حمل و نقل و رانندگان تاکسی در اعتراض به لغو یارانه سوخت منجر به اعتراض های خشونت امیز گسترده شد.

یارانه سوخت

در این میان لنین مورنو رئیس جمهوری اکوادور دو روز پیش در این کشور حالت فوق العاده اعلام نمود که دولتش در تصمیم حذف یارانه های سوخت تجدیدنظر نخواهد کرد.

کورنو که در انتخابات سال 2017 به ریاست جمهوری رسید و جانشین رافائل کوره آ شد، اعلام نمود که یارانه سوخت طی 40 سال گذشته اقتصاد کشور را مختل نموده است. وی اضافه نمود: اجازه نخواهد داد اعتراضات کشور را فلج کند.

با این حال، معترضان کوشش کردند تا خود را به مقر دولت در کیتو برسانند که این کوشش آنها به درگیری با پلیس منجر شد.

دولت اکوادور در راستای اجرای اصلاحات مالی پیشتر اعلام نمود که از سازمان کشورهای فراوریکننده نفت (اوپک) خارج می گردد تا بتواند فراوری نفت و درآمدهای نفتی خود را افزایش دهد.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 4262

به "370 نفر در ناآرامی های اکوادور بازداشت شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "370 نفر در ناآرامی های اکوادور بازداشت شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید