حفاظت از محیط زیست با خلاقیت با مواد دور ریز، مسائل معلمان هنر

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، فوزیه (هیوا) لطفی، از مدرسان باسابقه دروس تخصصی هنر در هنرستان های شهرستان سنندج است. او بجز سابقه تدریس نزدیک به سه دهه در نظام آموزش و پرورش هم اکنون در دانشگاه فرهنگیان سنندج نیز به تدریس اشتغال دارد.

حفاظت از محیط زیست با خلاقیت با مواد دور ریز، مسائل معلمان هنر

نخستین کتاب منتشر شده آشنایی با مکاتب نقاشی نام داشت که برای نخستین بار در سال 1384 منتشر شد و تا سال 90 چهار نوبت فرصت تجدید چاپ پیدا کرد. در سال 91 این کتاب با ویرایشی جدید و همچنین بهتر شدن کیفیت چاپ و رنگی شدن تصاویرش برای چاپ جدید به انتشارات فرهنگسرای میردشتی سپرده شد. این انتشارات سومین چاپ ویرایش تازه مکاتب نقاشی را در سال 95 با شمارگان دو هزار نسخه و بهای 30 هزار تومان منتشر کرد.

فوزیه لطفی درباره تازه ترین آثار خود به خبرنگاران گفت: کتاب آشنایی با مکاتب نقاشی اکنون به عنوان یک منبع درسی مورد استفاده دانش آموزان و دانشجویان است. انتشارات فرهنگسرای میردشتی هم اکنون مشغول آماده سازی کتاب برای چاپ چهارم آن است.

وی اضافه نمود: کتاب های دیگری هم در دست انتشار دارم، اما به دلیل وضعیت نامناسب بازار نشر و گران شدن ناگهانی ملزومات چاپ، روند انتشار دیگر تالیفاتم به تاخیر افتاده است. کتاب های حوزه هنر معمولا به دلیل تصاویر بسیاری که دارند باید با کیفیتی مناسب منتشر شوند، اما در شرایط فعلی هزینه های آن برای ناشر بسیار سنگین می گردد.

لطفی ادامه داد: آموزش طراحی مرحله به مرحله با اصول روانشناسی یکی از کتاب های آماده انتشار من است که خودآموز طراحی است. با توجه به پشتوانه سال ها تدریسم در حوزه هنر به نواقص آموزشی آگاهی کامل دارم و سعی کردم در این کتاب آن نواقص رفع شوند.

این مدرس هنر درباره دیگر کتاب های در دست انتشار خود نیز گفت: خلاقیت با مواد دور ریز یکی دیگر از این تالیفات است. ما به صورت روزانه در سامانه مصرفمان مواد دور ریز زیادی فراوری می کنیم که رها کردن شان در طبیعت بسیار به محیط زیست ما آسیب می رساند. من در این کتاب به مخاطبان آموزش می دهم که چگونه با این مواد دورریز به خلاقیت هنری بپردازند و آثار هنری و حتی آثار هنری محیطی خلق نمایند. چاپ خوشنویسی نیز دیگر کتاب در دست انتشار من است. کتاب دیگری نیز در موضوع آموزش چاپ دستی در دست تالیف دارم.

لطفی در انتها گفت: متاسفانه معلمان هنر بویژه، آموزگاران زن در شهرستان ها با مسائل بسیاری روبرو هستند و فشار زیادی روی آنهاست. شاید یکی از دلایل این مسائل عدم شناخت لازم از هنر و رشته های هنری توسط مردم باشد. این روند هم روی تدریس و هم در پروسه تالیف اثر منفی می گذارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 خرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 754

به "حفاظت از محیط زیست با خلاقیت با مواد دور ریز، مسائل معلمان هنر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حفاظت از محیط زیست با خلاقیت با مواد دور ریز، مسائل معلمان هنر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید