شروع مراسم بهره برداری از 4 طرح عظیم پتروشیمی

به گزارش سهندبلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- مراسم بهره برداری از چهار طرح عظیم پتروشیمی در استان های فارس، بوشهر و مرکزی با حضور رئیس جمهور و بصورت تصویری در ساختمان حافظیه تهران شروع شد.

شروع مراسم بهره برداری از 4 طرح عظیم پتروشیمی

به گزارش خبرنگاران؛ در شصت و سومین برنامه از افتتاح طرح های ملی، ابتدا وزیر نفت گزارشی از برنامه ها و طرح های این وزارتخانه بویژه در حوزه پتروشیمی ارائه می دهد و پس از پاسخ به سئوالات آقای روحانی، بهره برداری از این طرح ها شروع می گردد. در انتها این مراسم هم رئیس جمهور سخنرانی می نماید.

طرح استحصال +C2 پالایشگاه پارسیان سپهر در شهرستان مهر، طرح تفکیک +C2 پالایشگاه پارسیان سپهر در شهرستان عسلویه، اولین واحد فراوری کاتالیست پلی پروپیلن کشور و اولین واحد فراوری پلی اتیلن سنگین تکنولوژی CX کشور در شهرستان شازند طرح هایی هستند که با دستور رئیس جمهور بهره برداری از آن ها شروع می گردد.

دو طرح کاتالیستی، شامل طرح فراوری کاتالیست پلی پروپیلن و طرح فراوری پلی اتیلن سنگین (CX) با دانش فنی متخصصان ایرانی راه اندازی شده و ارزش مصرف کاتالیست در صنعت پتروشیمی حدود 270 میلیون دلار در سال است.

40 نوع کاتالیست اصلی در سبد مصرف صنعت پتروشیمی کشور وجود دارد که تا امروز 19 نوع آن ایرانی سازی شده است و 9 کاتالیست دیگر تا انتها سال ایرانی سازی می گردد.

12 نوع کاتالیست به جامانده هم در جهت تحقیق و توسعه است که پیش بینی می گردد در سال های آینده، به سبد کاتالیست های ایرانی سازی شده اضافه شوند تا کشور از واردات کاتالیست در صنعت پتروشیمی بی احتیاج گردد.

این طرح های پتروشیمی با سرمایه گذاری هزار و 23 میلیون دلار برای 850 نفر هم اشتغال ایجاد نموده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 15 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 15 اردیبهشت 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 13431

به "شروع مراسم بهره برداری از 4 طرح عظیم پتروشیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مراسم بهره برداری از 4 طرح عظیم پتروشیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید