اتیوپی با کاشت بیش از 350 میلیون درخت در یک روز، رکورد زد

به گزارش سهندبلاگ، کشور اتیوپی برای مقابله با جنگل زدایی و تغییرات اقلیمی، بیش از 350 میلیون درخت در یک روز کاشته است و می خواهد این رقم را به چهار میلیارد درخت برساند.

اتیوپی با کاشت بیش از 350 میلیون درخت در یک روز، رکورد زد

اتیوپی با کاشتن بیش از 350 میلیون درخت فقط در یک روز، رکورد درخت کاری جهان را شکست. این اقدام بخشی از برنامه نخست وزیر این کشور به نام میراث سبز بوده که با هدف مقابله با تغییرات اقلیمی و جنگل زدایی اجرا شده است و کاشت بیش از چهار میلیارد درخت بومی در سراسر کشور را در دستور کار دارد. طبق گزارش ها، تا به امروز سه میلیون درخت کاشته شده و تلاش هفته گذشته، پیشرفت درخورتوجهی برای دستیابی به این هدف ایجاد کرده است.

برخی ادارات دولتی به مناسبت این روز تعطیل شدند تا کارمندان آن ها بتوانند به کاشت درختان کمک کنند. کنندگانی از سازمان ملل، اتحادیه آفریقا و سفارتخانه های خارجی نیز برای حمایت از این رویداد حضور داشتند. آبی احمد، نخست وزیر اتیوپی در اواسط روز درخت کاری گفت:

ما برای تحقق اهداف خود، نیمی از راه را طی کرده ایم.

نخست وزیر همچنین از مردم اتیوپی خواست تا در مدت زمان به جای مانده از روز به کار کاشت درخت ادامه دهند. او مدتی بعد در توییتر خود اعلام کرد که آن ها نه تنها به هدف جمعی میراث سبز دست یافته اند، بلکه از آن نیز فراتر رفته اند. آبی احمد ابراز امیدواری کرده است که در صورت کاشت 40 اصله نهال از طریق هر یک از شهروندان اتیوپی، می توانند به هدف نهایی خود برسند.

دولت اتیوپی با پخش ویدیوهای آموزشی درباره کاشت درختان و نگه داری از آن ها قصد دارد، شهروندان را به انجام این کار ترغیب کند. بزرگ ترین مشکل پیش روی این نهال ها، خورده شدن آن ها از طریق بزها و سایر احشام است که می تواند پیش از بالغ شدن درختان، به نابودی آن ها بی انجامد.

پوشش جنگلی اتیوپی طی چند دهه گذشته به طرز نگران کننده ای کاهش یافته و روبه زوال است. در آغاز قرن بیستم، این کشور تقریباً 35 درصد پوشش جنگلی داشت؛ اما این تعداد در سال 2000 به 4 درصد کاهش یافت. بیش از 80 درصد مردم اتیوپی برای درآمد خود به کشاورزی یا محصولات جنگلی وابسته هستند. بیلین سیوم، سرپرست مطبوعاتی احمد گفت:

ظاهراً ما نشان داده ایم که می توانیم با یکدیگر متحد شویم و به یک دیدگاه مشترک، جامه عمل بپوشانیم.

رکورد قبلی کاشت درخت به هند تعلق داشت؛ کشوری که در سال 2017 پیروز شد 66 میلیون درخت در یک روز بکارد.

منبع: کجارو / inhabitat.com
انتشار: 12 اسفند 1400 بروزرسانی: 12 اسفند 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 16590

به "اتیوپی با کاشت بیش از 350 میلیون درخت در یک روز، رکورد زد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتیوپی با کاشت بیش از 350 میلیون درخت در یک روز، رکورد زد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید