امیدواری نخست وزیر یونان نسبت به نتایج همه پرسی ریاضت مالی

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران: نخست وزیر یونان امروز یکشنبه پس از شرکت در همه پرسی ریاضت مالی تاکید نمود که نسبت به نتایج این همه پرسی بسیار امیدوار است.

امیدواری نخست وزیر یونان نسبت به نتایج همه پرسی ریاضت مالی

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید و شهرهای سانتورینی، آتن و میکونوس را ببینید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپاتنیک، مردم یونان در همه پرسی سراسری شرکت نموده اند که هدف اصلی از برگزاری آن این است که آیا یونانی ها با پذیرش درخواست های وام دهندگان بین المللی از آتن برای اعطای یاری های مالی جدید، موافق هستند یا نه.

آلکسیس تسیپراس نخست وزیر یونان پس از شرکت در این همه پرسی نسبت به نتایج نهایی آن ابراز امیدواری نموده است. تسیپراس پیش از این از مردم یونان خواسته بود تا در این همه پرسی به درخواست های نهادهای بین المللی، رای منفی بدهند.

تسیپراس تاکید نمود: امروز روز جشن است چرا که دموکراسی مایه جشن و شادی است. دموکراسی ترس و باج خواهی را شکست می دهد و پس از آن آزادی می آید. من بسیار امیدوار و خوش بین هستم.

نخست وزیر یونان در ماه ژوئن پیشنهاد برگزاری یک همه پرسی را عنوان کرد. این درخواست پس از آن مطرح شد که دولت یونان نتوانست با نهادهای بین المللی بر سر طرح نجات مالی به توافق برسد.

یونان تا 30 ژوئن فرصت داشت تا بدهی 1.6 میلیارد یورویی به صندوق بین المللی پول را بپردازد ولی در این کار ناکام ماند. رسانه های خبری اعلام نموده اند که در صورت رای مثبت یونانی ها در این همه پرسی، تسیپراس احتمالا استعفا خواهد نمود.

تحولات یونان در شرایطی است که متئو رنتسی نخست وزیر ایتالیا نیز تاکید نمود: نتایج همه پرسی یونان هرچه باشد، اروپایی ها باید بار دیگر مذاکره با یکدیگر را شروع نمایند.

رنتسی در ادامه توضیح داد: زمانی که می بینید یک مستمری بگیر در برابر بانک گریه می نماید، درک می کنید که کشوری مانند یونان که از نظر فرهنگی برای دنیا اهمیت دارد، نباید با چنین سرنوشتی روبرو گردد.

یونان و نهادهای مالی بین المللی ماههاست که بر سر توافق پول در برابر اصلاحات، اختلاف نظرهای جدی دارند. یونان حاضر نیست در ازای اجرای سیاست های ریاضتی بیشتر، یاری های مالی جدیدی دریافت کند.

یونان با بدهی 350 میلیارد دلاری روبرو است که حدود 270 میلیارد دلار آن بدهی این کشور به وام دهندگان بین المللی است. یونان با تبعات منفی بحران مالی و مالی 2009 میلادی دست به گریبان است. میزان بدهی های یونان به بیش از 175 درصد فراوری ناخالص داخلی رسیده است.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 10 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7985

به "امیدواری نخست وزیر یونان نسبت به نتایج همه پرسی ریاضت مالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امیدواری نخست وزیر یونان نسبت به نتایج همه پرسی ریاضت مالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید