اپراتور ژاپنی ادعای ضدایرانی آمریکا درباره حادثه دریای عمان را به چالش کشید

به گزارش سهندبلاگ، اپراتور ژاپنی یکی از نفتکش هایی که در دریای عمان دچار حادثه شد برخلاف ادعای آمریکا اعلام نموده یک شیء پرنده به کشتی برخورد نموده و عامل انفجار مین نبوده است.

اپراتور ژاپنی ادعای ضدایرانی آمریکا درباره حادثه دریای عمان را به چالش کشید

با همراهی تور ارزون عمان از نگین خاورمیانه مسقط و صلاله دیدن کنید و با زیبایی های خاورمیانه و فرهنگ شیخ نشین ها آشنا شوید .

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یوتاکا کاتادا رئیس ژاپنی شرکت کوکوکا سانجیو امروز آدینه اظهار داشت کارکنان کشتی ما شاهد این بوده اند که کشتی با یک شیء پرنده مورد حمله قرار گرفته است.

به نوشته نیویورک تایمز، صحبت های این فرد ژاپنی دستکم بخشی از اظهارات مقامات آمریکا مبنی بر اینکه ایران عامل حمله بوده را زیر سوال می برد.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا روز پنجشنبه مدعی شده بود برآورد نهادهای اطلاعاتی آمریکا نشان می دهد تهران پشت حمله به دو نفتکش در خلیج عمان قرار گرفته است.

مقامات آمریکایی همچنین روز پنجشنبه ویدئویی منتشر کردند و مدعی شدند این ویدئو نشان می دهد سرنشینان یک قایق ایرانی در حال برداشتن یک مین عمل ننموده چسبیده به نفتکش کوکوکا کوریجس هستند. این نفتکش متعلق به شرکت کوکوکا سانگیو است.

این در حالی است که کاتادا با اشاره به اظهارات سرنشینان نفتکش فوق تاکید نمود: من تصور نمی کنم یک بمب ساعتی یا یک شیء چسبیده به کنار نفتکش، در کار بوده باشد.

کاتادا در ادامه گفت که سوراخ های ایجاد شده در نفتکش کوکوکا کوریجس بالای خط آب این کشتی بوده ست. وی اضافه کرد: احتمال اینکه اژدر این سوراخ ها را ایجاد نموده باشد صفر است.

منبع: تسنیم
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6088

به "اپراتور ژاپنی ادعای ضدایرانی آمریکا درباره حادثه دریای عمان را به چالش کشید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپراتور ژاپنی ادعای ضدایرانی آمریکا درباره حادثه دریای عمان را به چالش کشید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید