تفاهم نامه همکاری مشترک میان معاونت صنایع دستی و بنیاد کرامت رضوی

به گزارش سهندبلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و بنیاد کرامت رضوی به منظور حمایت از فعالان عرصه صنایع دستی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

تفاهم نامه همکاری مشترک میان معاونت صنایع دستی و بنیاد کرامت رضوی

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، در مراسم امضای این تفاهم نامه، خانم پویا محمودیان معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی با اشاره به اینکه 75 درصد فعالان حوزه صنایع دستی زنان سرپرست خانوار هستند گفت: حمایت از ایجاد، توسعه و اشتغال فعالان صنایع دستی در هشت استان لرستان، خوزستان، گلستان، سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و کردستان ازمحور های مهم تفاهم نامه است.

وی اضافه نمود: فروش محصولات صنایع دستی، برگزاری نمایشگاه های مجازی صنایع دستی در شهر مقدس مشهد و دیگر استان ها از دیگر موارد همکاری بنیاد کرامت رضوی با معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی است.

معاون صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: فعالان و هنرمندان صنایع دستی براساس تفاهم نامه مشترک با شرکت پست می توانند محصولات خود را بدون کارمزد و با 30 درصد تخفیف از درب کارگاه یا منزل ارسال کنند.

خانم محمودیان اضافه نمود: در تفاهم نامه مشترک با بنیاد کرامت رضوی فعالان صنایع دستی محصولات خود را در قالب بسته های سوغات در بازارچه های صنایع دستی و در نمایشگاه های فضای مجازی عرضه می کنند.

وی گفت: بر اساس این تفاهم نامه امکان اسکان برای فعالان صنایع دستی و کارکنان این حوزه در زائرسرای بنیاد در زمان برگزاری نمایشگاه ها و بازارچه های صنایع دستی فراهم خواهد شد.

محمدحسین استاد آقا مدیر عامل بنیاد کرامت رضوی نیز در این مراسم ارائه تسهیلات قرض الحسنه به فعالان حوزه صنایع دستی را از نماداین تفاهم نامه دانست و اضافه نمود: میانگین تسهیلات به فعالان حوزه صنایع دستی 20 میلیون تومان است و این مبلغ برای رشته های خاص بر اساس ویژگی های تولیدات آن ها تا 30 میلیون تومان با کارمزد 4 درصد پرداخت می شود.

وی تاکید کرد: مقررات دریافت وام در بانک عامل برای متقاضیان تسهیل شده است و افراد می توانند با یک ضامن نیز درخواست وام بدهند.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی گفت: درمجموع از سال گذشته 1200 میلیارد ریال تسهیلات خصوصاً در استان هایی که از سیل آسیب دیدند پرداخت شد و تا سرانجام امسال نیز بقیه عملیاتی می شود.

استاد آقا اضافه نمود: در هشت استان براساس تفاهم نامه مشترک با معاونت صنایع دستی قرار است 400 واحد شغلی ایجاد شود.

وی گفت: قرار است در بعد خانواده نیز برای حدود 1500 نفر اشتغال ایجاد کنیم.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی اضافه نمود: 80 میلیارد ریال تسهیلات برای تفاهم نامه اختصاص دادیم که با معرفی معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی با اولویت زنان سرپرست خانوار پرداخت می شود.

استاد آقا تاکید کرد: این تفاهم نامه همکاری به منظور حمایت و ایجاد اشتغال برای فعالان صنایع دستی در شرایط شیوع بیماری کرونا به مدت یک سال اجرا می شود که در صورت نیاز تمدید خواهد شد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 آذر 1399 بروزرسانی: 24 آذر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 11318

به "تفاهم نامه همکاری مشترک میان معاونت صنایع دستی و بنیاد کرامت رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تفاهم نامه همکاری مشترک میان معاونت صنایع دستی و بنیاد کرامت رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید