جمعیت میلیاردرهای چین از آمریکا بیشتر شد

به گزارش سهندبلاگ، برای اولین بار تعداد میلیاردرهای چینی از تعداد میلیاردرهای آمریکایی بیشتر شد و چین یک گام دیگر به سوی تبدیل شدن به بزرگترین اقتصاد بزرگ دنیا برداشت.

جمعیت میلیاردرهای چین از آمریکا بیشتر شد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری دیلی میل، برای اولین بار تعداد میلیاردرهای چینی از تعداد میلیاردرهای آمریکایی بیشتر شد و چین یک گام دیگر به سوی تبدیل شدن به بزرگترین اقتصاد بزرگ دنیا برداشت.

چین همچنین از دو سال پیش از نظر فراوری ناخالص داخلی از آمریکا پیشی گرفته است.

بر اساس نتایج یک تحقیق خبری، چین اکنون دارای 596 میلیاردر است که 60 میلیاردر بیشتر از تعداد میلیاردرهای آمریکایی است. این اتفاق پس از آن افتاد که 242 چینی تنها در طی یک سال به جمع میلیاردرها اضافه شدند.

اما هرچند تعداد میلیاردرهای چین بیشتر است، میلیاردرهای آمریکا ثروتمندترند.

آمریکا همچنان در صدر فهرست ثروتمندترین های دنیا واقع شده است و از 10 فرد اول ثروتمند دنیا 7 نفر آمریکایی هستند و حتی نام یک چینی هم در این فهرست 10 نفره وجود ندارد.

ثروتمندترین شهروند چینی وانگ جیانلین، مالک سینماهای ای ام سی و موسس شرکت واندا است که 34.4 میلیارد دلار ثروت دارد. میزان ثروت او کمتر از نصف ثروت، بیل گیتس، ثروتمندترین مرد دنیا است که یک آمریکایی است.

بر اساس گزارش مجله هورون ریپورت، چین اکنون بیشترین تعداد میلیاردرهای دنیا را در خود جای داده است که یک نقطه عطف تاریخی به شمار می رود.

روپرت هوگرف، رئیس مجله هورون ریپرت گفت: به رغم کند شدن رشد مالی چین، ثروتمندترین افراد چینی بر خلاف این شرایط نامناسب مالی، بهترین رکورد را به ثبت رسانده اند.

596 میلیاردر چینی، تنها 0.00072 درصد جمعیت 1.4 میلیارد نفری چین را تشکیل می دهد. اما میلیاردرهای آمریکایی 0.05 درصد جمعیت این کشور محسوب می شوند.

بر اساس گزارش مجله فوربس، در 12 ماه گذشته، بیش از 240 نفر در چین به تعداد میلیاردرها اضافه شده، که برابر با تعدادی است که در بقیه کشورهای دنیا به فهرست میلیاردرها اضافه شده اند.

84

منبع: تسنیم
انتشار: 25 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6144

به "جمعیت میلیاردرهای چین از آمریکا بیشتر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جمعیت میلیاردرهای چین از آمریکا بیشتر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید