حمایت از سرانجام نامه های ارشد و رساله دکترا در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران ، امیر سرتیب محمد زارع؛ مشاور مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، ضمن اعلام حمایت از رساله دکترا و انتها نامه کارشناسی ارشد گفت: در حمایت از انتها نامه های کارشناسی ارشد و رساله دکترا با موضوعات دفاع مقدس، سال 94 در جلسه ای با اساتید دانشگاه ها، نزدیک به دو هزار عنوان حول محور دفاع مقدس چون ابعاد نظامی، فرهنگی، مالی، سیاسی، اجتماعی جنگ ایران و عراق انتخاب و مشخص شد، چون در آن موقع موزه تنها عنوان دفاع مقدس را داشت، بنابراین عناوین انقلاب اسلامی مطرح نبود.

حمایت از سرانجام نامه های ارشد و رساله دکترا در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

وی اضافه نمود: در نامه ای به 124 دانشگاه غیر پزشکی ـ با احتساب دانشگاه آزاد و پیغام نور- با عنوان حمایت موزه دفاع مقدس از سرانجام نامه ها و رساله ها درخواست کردیم، علاوه بر اعلام عناوینی دفاع شده با موضوعات دفاع مقدس، موضوعات و عناوینی را پیشنهاد دهند.

امیر سرتیب محمد زارع اظهار کرد: با آنالیز دو هزار عنوان سرانجام نامه و رساله دفاع مقدس از معاون آموزشی و پژوهشی وزارت علوم و معاونین آموزشی و پژوهش 20 دانشگاه مستقر نظامی و غیرنظامی در تهران همچون دانشگاه دافوس ارتش، دانشگاه تهران، دانشگاه دافوس سپاه، دانشگاه شهید رجایی دعوت کردیم و شیوه نامه سرانجام نامه کارشناسی ارشد و رساله دکترا، به تمامی افراد حاضر در جلسه ابلاغ شد و در نهایت کل عناوین به 124 دانشگاه مکاتبه شد.

مشاور مدیرعامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ادامه داد: از سال 95 تا به امروز 128 دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترا مورد حمایت موزه قرار گرفته است. یکی از حمایت های موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس این است که دانشجویان می توانند از کتابخانه تخصصی جنگ موزه در نگارش سرانجام نامه کارشناسی ارشد و رساله دکترا بهره ببرند و نیز می توانند با فرماندهان جنگ در این زمینه دیدار و گفت گو داشته باشند.

وی با اشاره به حمایت اقتصادی رساله دکترا و سرانجام نامه های کارشناسی ارشد در سال 1400، گفت: در سال جدید کارشناسی ارشد هفت میلیون است که از این مبلغ یک میلیون به استاد راهنما و شش میلیون به دانشجو تعلق می گیرد و در مقطع دکترا نه میلیون تومان درنظر گرفته شده است که مبلغ یک ونیم میلیون تومان به استاد راهنما و هفت ونیم میلیون تومان به دانشجو تعلق خواهد گرفت.

مشاور مدیر عامل موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضمن اشاره به حذف ابعاد نظامی دفاع مقدس این طرح ،توضیح داد: با حذف عناوین نظامی دوران دفاع مقدس، 800 عنوان قابل پژوهش و تحقیق از سوی دانشجویان دو مقطع است. دانشجویان دکترا و کارشناسی ارشد می توانند یک عنوان را انتخاب نموده و موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قراردادی در سه نسخه با دانشجو تنظیم می نماید و در سه مرحله مبلغ حمایتی داده می گردد. عناوین دفاع مقدس در سایت موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع قدس بارگذاری شده است. با توجه به اینکه موزه عنوان انقلاب اسلامی را داراست، بنابراین حدود 400 عنوان هم برای انقلاب اسلامی معین شده که با آنالیز آنها، عناوین در سایت قابل مشاهده خواهد بود.

dorezamin.com: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 14184

به "حمایت از سرانجام نامه های ارشد و رساله دکترا در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از سرانجام نامه های ارشد و رساله دکترا در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید