ملاقات هیات ورزشی قطر با مسئولان ایران در تهران (

به گزارش سهندبلاگ، دبیر کل کمیته ملی المپیک قطر در ملاقات با مسئولان ورزشی ایران از کاندیداتوری این کشور عربی برای دریافت بازی های آسیایی 2030 دفاع کردند.

ملاقات هیات ورزشی قطر با مسئولان ایران در تهران (

همراه ما باشید و با تور ارزان قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش ایسنا، نشست هیات ورزش قطر با مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان در سالن استاد فارسی آموزشگاه ملی المپیک برگزار گردید. این نشست با حضور کیکاوس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک، سجادی سرپرست کاروان المپیک، قراخانلو رئیس آموزشگاه ملی المپیک و بعضی مدیران و روسای فدراسیون های ورزشی برگزار گردید.

در این نشست ابتدا مسئولان ورزش قطر با ارائه کلیپی از سوابق میزبانی های مختلف خود از بازیهای آسیایی 2006 دوحه گرفته تا دیگر رقابت های قاره ای و جهانی که تا به امروز برگزار نموده اند، گزارشی از آمادگی برگزاری اعم ازحمل و نقل، هتلینگ و سالن های مختلف ورزشی خود را برای میزبانی بازیهای آسیایی 2030 ارائه کردند.

سپس کیکاوس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک ضمن خیر مقدم به هیات ورزشی قطر عنوان نمود: دو کشور ایران و قطر همیشه در عرصه مالی، فرهنگی، اجتماعی و ورزشی همکاری خوبی با یکدیگر داشته اند و قطر همیشه شرایط خوبی را برای میزبانی رقابت های مختلف ورزشی فراهم آورده و همانطور که در این کلیپ به نمایش گذاشتید، نشان دادید همچون بازی های آسیایی دوحه و بازیهای جهانی ساحلی برنامه ریزی خوبی برای میزبانی رقابت های مختلف ورزشی دارید.

در ادامه مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای ضمن خیر مقدم به هیات ورزش و سفیر قطر در ایران ابراز کرد: دو کشور دوست و همسایه ایران و قطر همیشه تعاملات خوبی در عرصه های مختلف داشته و این امر در ورزش بیشتر نمود داشته است.به شخصه شاهد میزبانی خوب قطر در رشته های مختلف ورزشی بوده ام و با مسئولان کمیته المپیک و ورزش آن دوست هستم و بدون تردید همچون گذشته قطر ظرفیت بسیار خوبی برای میزبانی رقابت های مختلف ورزشی دارد.

سپس جاسم رشید البوعنین دبیرکل کمیته ملی المپیک قطر ضمن ابراز خوشحالی از سفر به ایران گفت: ورزش کشور ایران همیشه جزو کشورهای خوب آسیا بوده و همانطور که گفتید دو کشور همیشه تعاملات خوبی در عرصه های مختلف به خصوص ورزش داشته و امیدواریم این تعاملات و حمایت ها همچون گذشته ادامه داشته باشد.

در انتها این نشست دبیر کل کمیته ملی المپیک قطر، کتابچه میزبانی بازی های المپیک 2030 را تقدیم کیکاوس سعیدی دبیر کل کمیته ملی المپیک کرد.

در این نشست دهلان جمعان الحمد عضو شورای مشورتی قطر و رئیس کنفدراسیون آسیایی دوومیدانی، محمد یوسف المنا رئیس کنفدراسیو آسیایی فدراسیون وزنه برداری، شیخ محمد بن حمد الهجری سفیر قطر در ایران، خلیل ابراهیم الجابر رئیس فدراسیون شنا و مدیر دپارتمان امور ورزش کمیته المپیک قطر، عبدالله یوسف المولا رئیس باشگاه الاهلی و مدیر موزه المپیک قطر و هیئت همراه به همراه محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو و عضو هیات اجرایی، علی مرادی رئیس فدراسیون وزنه برداری، پیمان فخری رئیس مرکز نظارت بر تیمهای ملی، فرید فتاحیان مدیر بین الملل کمیته ملی المپیک، فرخی رئیس حراست و محسن میر مشاور رئیس و مدیر حوزه ریاست وموزه ورزش و محمد مهدی سعیدی بعنوان مترجم حضور داشتند.

دیدار مسئولان ورزشی قطر با صالحی امیری

هیات ورزشی قطر بعد از نشست با مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش در آموزشگاه ملی المپیک با حضور در کمیته با دکتر سید رضا صالحی امیری دیدار و تبادل نظر کردند.

در این دیدار سید رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک ضمن خیر مقدم به مسئولین ورزش قطر ابراز داشت: رابطه دو کشور ایران و قطر همیشه محترمانه بوده و همسایگان خوبی برای هم بوده اند. در بعد ورزشی نیز این ارتباط باید گسترده تر شود که به همین دلیل پیشنهاد دارم با امضای یک تفاهم نامه در سه بخش، همکاری ها را گسترش دهیم. برگزاری اردوهای مشترک ورزشی اولین پیشنهاد من است. در بعضی رشته ها ما و در بعضی رشته ها شما سرآمد هستید که می توانیم در این رشته ها با توجه به ظرفیت چهارفصل بودن ایران اردوهای مشترکی برگزار نموده و باعث رشد و اعتلای ورزش یکدیگر شویم. مورد بعدی تبادل مربیان خوب، قوی و کارآمد است تا بتوانند تجربیات خود را در اختیار ورزشکاران دو کشور قرار دهند.

صالحی امیری توضیح داد: برگزاری کلاس و دورههای آموزشی مشترک نیز آخرین پیشنهاد من است تا بتوانیم از ظرفیت اساتید و دانشگاه های یکدیگر برای رشد و پیشرفت یکدیگر استفاده کنیم.

سپس دبیر کل کمیته ملی المپیک قطر نیز ضمن قدردانی از میزبانی خوب ایران گفت: جا دارد در ابتدای صحبت هایم سلام امیر قطر را به صالحی امیری و دیگر دوستان برسانم. امیدوارم بزودی و در شرایط بهتر بتوانیم همدیگر را دیدار کنیم. قطر تجربیات بزرگی در زمینه برگزاری رویدادهای تک رشته ای و چند رشته ای دارد که با توجه به زیر ساخت های خوب و متخصصان امر آماده هر نوع میزبانی از اردوها، تورنمنت ها و مسابقات مشترک است. خوشحالیم که امیر قطر پشتیبانی کامل خود را از پیشنهاد میزبانی بازی های آسیایی 2030 اعلام نموده و بایستی در کنار هم دست در دست هم برای ارائه همکاری های متقابل کوشش کنیم و از پیشنهاد خوب تفاهم نامه ورزشی چه کلی و چه بین فدراسیون های مختلف ورزشی دو کشور استقبال می کنیم.

همچنین هیات بلند پایه دوازده نفره ورزش قطر پس از ورود به کمتیه ملی المپیک از موزه ملی ورزش المپیک پارالمپیک دیدن کردند.

منبع: عصر ایران
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 11187

به "ملاقات هیات ورزشی قطر با مسئولان ایران در تهران (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ملاقات هیات ورزشی قطر با مسئولان ایران در تهران ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید