خبرنگاران ریاضت مالی؛ راهبرد مصر برای مقابله با آثار کرونا

به گزارش سهندبلاگ، تهران - خبرنگاران - مصطفی مدبولی نخست وزیر مصر پس از موافقت صندوق بین المللی پول برای اعطای وام 2.77 میلیارد دلاری به این کشور، امروز (چهارشنبه) از اعضای کابینه خواست با در پیش دریافت یک نقشه راه با هدف مقابله با تبعات مالی شیوع ویروس کرونا، هزینه ها و مخارج دولت را سامان دهی و کاهش دهند.

خبرنگاران ریاضت مالی؛ راهبرد مصر برای مقابله با آثار کرونا

به گزارش خبرگزاری آناتولی، نخست وزیر مصر تصمیم دولت این کشور برای کاهش هزینه های خود را در نتیجه شرایط سخت اقتصاد جهانی دانست و ابراز امیدواری کرد که این دوره به زودی انتها یابد.

دولت مصر هفته گذشته نیز پیش بینی نموده بود که کسری بودجه این کشور در سال مالی 2019-2020 از پیش بینی قبلی 7.2 درصد به 7.9 افزایش یابد.

برآوردهای اجرا شده در مصر هم نشان می دهد که در سایه اتخاذ تدابیر قاهره برای مقابله با بحران کرونا، فعالیت های مالی در این کشور از جمله در بخش خصوصی، مشاغل جدید و صادرات با مسائل جدی روبرو شده است.

مصطفی مدبولی نخست وزیر مصر نیز هشتم اردیبهشت ماه برای کاهش بحران مالی در این کشور از شروع رایزنی قاهره با صندوق بین المللی پول برای دریافت یاری مالی خبر داده بود.

هیأت مدیره صندوق بین المللی پول نیز انتها دوشنبه این هفته با درخواست مصر برای دریافت 2 میلیارد و 770 میلیون دلار وام برای یاری به دولت قاهره در برطرف نیازهای فوری برای مقابله با بیماری کرونا و اصلاح ساختار مالی موافقت کرد.

مصر هم اکنون بالاترین آمار ابتلا به ویروس کرونا (کووید-19) در قاره آفریقا را دارد. تا به امروز 10 هزار و 93 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و در این میان 544 نفر جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 19 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8701

به "خبرنگاران ریاضت مالی؛ راهبرد مصر برای مقابله با آثار کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ریاضت مالی؛ راهبرد مصر برای مقابله با آثار کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید