راه های مهاجرت به ایتالیا

به گزارش سهندبلاگ، شرایط کلی

برای مهاجرت به ایتالیا ابتدا باید شرایط زندگی در این کشور را مطالعه نمایید. یکی از ابتدایی ترین چالش ها، تسلط بر زبان ایتالیاییست؛ زیرا مردم این کشور اغلب فقط به ایتالیایی صحبت می نمایند و برای تحصیل نیز تعداد کمی از مراکز دوزبانه اند. واحد پول ایتالیا یورو می باشد. آب و هوای این کشور نیز معتدل رو به گرمسیری می باشد. از لحاظ آب وهوا این کشور بسیار پرهوادار بوده و هرساله گردشگر زیادی را به خود جذب می کند. یکی دیگر از دلایل جذابیت ایتالیا برای مسافران و مهاجران، بعد تاریخی بسیار غنی و جاذبه های کم نظیر آن است. آثار کهن در کنار شاهکار های هنری عظیمانی همچون میکل آنژ. این کشور همچنین پایتخت مد و لباس نیز به حساب می آید. اگر هوادار فوتبال باشید، ایتالیا جای مناسبی برای شما خواهد بود. هواداری فوتبال در ایتالیا یک سنت و یک علاقه عظیم عمومی می باشد.

راه های مهاجرت به ایتالیا

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

مهاجرت کاری به ایتالیا

این نوع مهاجرت به صورت مستقیم تقریبا غیرممکن است. ما در مطلبی دیگر با نام مهاجرت به ایتالیا به وسیله کار به این موضوع به تفصیل پرداخته ایم. بهترین راه مهاجرت کاری به ایتالیا تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاریست. نرخ بیکای هم اکنون در ایتالیا 9.7 درصد بوده و وضع بیکاری در هر منطقه متفاوت می باشد. پس ضروری است قبل از تصمیم برای این نوع مهاجرت، ابتدا تحقیقات گسترده ای درباره شهر ها و مناطق این کشور انجام دهید.

مهاجرت تحصیلی به ایتالیا

در حال حاضر یکی از بهترین کشورها در زمینه مهاجرت تحصیلی ایتالیاست. این کشور دارای دانشگاه های سطح بالا و بین المللی بوده که در سطح جهانی رتبه خوبی را به خود اختصاص داده اند. بیشتر مراکز در ایتالیا آموزش را با زبان ایتالیایی انجام می دهند اما برای کسانی که به زبان انگلیسی مسلط می باشند نیز گزینه هایی در دسترس می باشد. در مقاله بهترین دانشگاه های ایتالیا (وبلاگ خبرنگاران) می توانید مراکز آموزشی دو زبانه را بیابید. این راه، بهترین روش مهاجرت به ایتالیا محسوب می گردد.

به وسیله سرمایه گذاری

اقتصاد ایتالیا هشتمین اقتصاد قدرتمند جهان است. اقتصاد این کشور همچنین به شدت پویاست. صنعت توریسم، مد و لباس و فوتبال از پایه های این پویایی می باشند. برای سرمایه گذاری در ایتالیا ضروری است طی سفر هایی به این کشور مراحل دریافت کارت ملی، اجازه کار و تاییدیه های مورد احتیاج را طی کنید. مدارک لازم عبارتند از: مدارک شناسایی کامل، طرح کسب و کار (برنامه شما برای گرداندن کسب وکار)، پرینت حساب بانکی و گواهی سلامت. داشتن سابقه کار مدیریتی نیز شانس شمارا برای دریافت ویزای سرمایه گذاری افزایش خواهد داد. حداقل مبلغی که باید برای ثبت یک شرکت در اختیار داشته باشید 10 هزار یورو می باشد.

اگر یک کسب وکار موجود را خریداری نمایید نیز می توانید پس از پنج سال اداره موفقیت آن، اقامت دائم ایتالیا را برای خود و خانواده خود دریافت کنید. راه دیگر نیز کارآفرینی و ایجاد زمینه های کاری جدید می باشد. برای این کار حداقل باید 100هزار یورو سرمایه داشته باشید.

به وسیله ازدواج

در صورتی که همسر فردی ایتالیایی باشید می توانید برای دریافت ویزا اقدام نمایید. اگر ساکن ایتالیا باشید، دو سال پس از ازدواج توانایی درخواست را خواهید داشت و در صورت زندگی در یک کشور دیگر ضروری است برای درخواست سه سال صبر کنید. در صورت به جهان آمدن فرزند این زمان به یک و یک ونیم سال تقلیل می یابد. این فرایند به صورت آنلاین اجرا شده و شما می توانید حتی از یک کشور دیگر نیز شهروند ایتالیا محسوب شوید.

مهاجرت به ایتالیا به وسیله تولد فرزند

ما در خبرنگاران، مهاجرت به وسیله تولد فرزند را به صورت جداگانه مورد آنالیز قرار داده ایم. به طورخلاصه کشور ها از دو اصل خون یا خاک پیروی می نمایند. ایتالیا در زمره کشور هاییست که معتقد به اصل خون می باشند. بنا بر این اصل، در صورتی فرزند شامل تابعیت ایتالیایی می گردد که یکی از والدین او شهروند ایتالیا باشند.

منبع: اینترنت
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 10469

به "راه های مهاجرت به ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه های مهاجرت به ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید