سومین همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران برگزار می شود

به گزارش سهندبلاگ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، سومین همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران برگزار می شود.

سومین همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران برگزار می شود

پژوهشگران می توانند برای شرکت در سومین همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران که از 22 تا 24 آذر 1400 به صورت مجازی برگزار می شود، چکیده مقالات و مقالات خود را به ترتیب تا 15 مهر و 15 آبان به دبیرخانه این همایش به آدرس [email protected] ارسال کنند.

همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران از اقدامات برجسته برای معرفی و بازشناسی فرهنگ باستان شناختی این ناحیه مهم تاریخی است که نخستین دوره آن اردیبهشت 1380 در زاهدان و دومین دوره آن، آذر 1396 در دانشگاه جیرفت برگزار شده است.

اینک، دانشگاه زابل در مقام قطب علمی منطقه درصدد است سومین دوره این همایش را با توجه به پتانسیل بالای استان سیستان و بلوچستان و نواحی همجوار در زمینه باستان شناسی و حجم فراوان برنامه های ملی و بین المللی که هرساله در منطقه انجام شده و می شود، در آذر 1400 بصورت بین المللی با همکاری دانشگاه ها و موسسات ملی و بین المللی برگزار کند.

از آنجا که ناحیه فرهنگی جنوب شرق ایران شامل استان های امروزی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان و بخش هایی از استان خراسان جنوبی از دوران پیش از تاریخ تا به امروز همواره همچون مرکز فرهنگی مهمی، دارنده نشانه های تلفیق و ترکیب فرهنگ ها و تمدن های منطقه ها غربی تر خود (میانرودان)، منطقه ها شرقی تر خود (تمدن دره سند) و دورتر، در آسیای میانه، نماد ارتباطات گسترده درون منطقه ای و فرامنطقه ای بوده و نقش مؤثر و برجسته ای در رشد و توسعه فرهنگ و تمدن بشری در فلات ایران داشته است، بی تردید برگزاری بین المللی این همایش گامی بزرگ برای توسعه دیپلماسی علمی و شناخت بیشتر تاریخ و فرهنگ منطقه خواهد بود.

اهم اهداف این همایش عبارت است از ارائه بروز نتایج پژوهش های باستان شناختی و علوم وابسته در سطح بین المللی و برای جامعه مخاطبان، دیگر فراهم آوردن فضای مناسب برای گفت وگو و مصاحبه علمی میان متخصصان باستان شناسی و رشته های وابسته و پیوسته درباره این ناحیه فرهنگی که به پژوهش های میدانی و کتابخانه ای مشغول هستند. همچنین معرفی شایسته مقام استان سیستان و بلوچستان از جهت دارا بودن گنجینه ای از آثار تاریخی و فرهنگی، ذخایر فرهنگی مادی و معنوی و آشکار کردن جاذبه های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و ارائه راهکارهای ممکن برای جلب علاقه ای سرمایه گذاران و کارآفرینان برای پیشبرد و توسعه اقتصادی و اجتماعی استان و نواحی همجوار آن.

در کنار آن، معرفی دستاوردهای انتشاراتی تخصصی باستان شناسی و رشته های وابسته درباره حوزه فرهنگی مورد نظر، در قالب برپای مجازی نمایشگاه کتاب و برگزاری مجازی کارگاهای آموزشی و پژوهشی در باستان شناسی و رشته های وابسته از دیگر اهداف این همایش است.

کاوش ها و بررسی های باستان شناختی جنوب شرق ایران، بر همکنش های منطقه ای و فرامنطقه ای باستان شناسی جنوب شرق ایران، تاریخ و هنر در باستان شناسی جنوب شرق ایران، تکنولوژی، معیشت و تجارت، باستان شناسی جنوب شرق ایران و خلیج فارس، باستان شناسی جنوب شرق ایران و علوم میان رشته ای و باستان شناسی و گردشگری جنوب شرق ایران و عامل و توسعه محورهای این همایش هستند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: همگردی
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 15201

به "سومین همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران برگزار می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سومین همایش بین المللی باستان شناسی جنوب شرق ایران برگزار می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید