ضرورت بهره مندی ایران از بازار 306 دلاری صادرات به اوراسیا

به گزارش سهندبلاگ، تهران (پانا) - سرپرست دفتر اروپا و آمریکای سازمان توسعه تجارت ایران گفت حجم فعلی واردات اتحادیه اوراسیا 306 میلیارد دلار و حجم صادرات ایران به این کشورها حدود یک میلیارد دلار است که نشان می دهد زمینه مناسبی برای توسعه صادرات به این کشورها وجود دارد.

ضرورت بهره مندی ایران از بازار 306 دلاری صادرات به اوراسیا

به گزارش سازمان توسعه تجارت ایران، محمدرضا کریم زاده با اشاره به اهمیت جنبه های مختلف برگزاری نخستین نمایشگاه اوراسیا برای کشور، گفت: مقامات پنج کشور عضو این اتحادیه شامل روسیه، قزاقستان، بلاروس، ارمنستان و قرقیزستان به همراه هیات های تجاری در این رویداد حضور خواهند داشت.

وی اضافه نمود: سازمان توسعه تجارت ایران در راستای ارتقای سطح موافقت نامه به سطح تجارت آزاد در حال رایزنی است و از سوی دیگر هم حضور فعال در توسعه تعامل با کشورهای عضو اتحادیه در دستور کار قرار گرفته است که نمایشگاه پیش رو از جمله این برنامه ها قلمداد می گردد.

مدیرکل دفتر اروپا و آمریکا توضیح داد: با توجه به حساسیت این موضوع و به منظور ثمربخش بودن مجموعه کوشش ها و برنامه ها انتظار می رود فعالان مالی ایران از فرصت های حاصل از برگزاری این رویداد حداکثر بهره را برده و با مشارکت در نشست های B2B پیش بینی شده در جهت شناخت توانمندی ها و انتقال ظرفیت های شرکت های ایرانی به طرف های عضو اتحادیه گام بردارند.

وی در خصوص حضور طرف های خارجی عضو اتحادیه در این نمایشگاه گفت: علاوه بر مقامات دولتی کشورهای عضو، رییس شورای تجاری ایران و روسیه، عضو هیات رییسه اتحادیه مالی اوراسیا، نمایندگان فروشگاه های زنجیره ای، هیات تجاری از ارمنستان، روسای نمایشگاه چرم و کفش و اتحادیه غلات روسیه و شرکت های تولیدی از کشورهای بلاروس در زمینه خودروهای سنگین و شرکت ها و هیات تجاری قرقیزستان هم در این رویداد حضور خواهند داشت.

مدیرکل دفتر اروپا و آمریکا با اشاره به شرایط تجارت کشورهای عضو اتحادیه مالی اوراسیا با دنیا و بعلاوه ایران، گفت: با توجه به تنوع مالی، جمعیت و ظرفیت های مالی هر یک از این کشورها به ترتیب روسیه با 231 میلیارد دلار واردات در سال 2020 از بالاترین ظرفیت برخوردار است و در رده های بعدی هم می توان به قزاقستان با 38 میلیارد دلار، بلاروس با 29 میلیارد دلار و ارمنستان و قرقیزستان با 4.5 و 3.7 میلیارد دلار اشاره نمود.

کریم زاده اعلام کرد: حجم فعلی واردات این کشورها بالغ بر 306 میلیارد دلار است و حجم صادرات ایران به این کشورها حدود یک میلیارد دلار برآورد می گردد که نشان می دهد زمینه مناسبی برای توسعه بازار با توجه به ظرفیت های تجاری، تولیدی، فنی و مهندسی، کشاورزی و اقلیمی مناسب در ایران برای فعالان مالی فراهم است.

وی تاکید نمود: با توجه به ابلاغ وحدت رویه تجاری در بین کشورهای عضو اتحادیه به فعالان مالی ایران توصیه می گردد به منظور پیشگیری از مواجهه با مسائل با آگاهی از این قوانین و رویه ها، کالاها و خدمات خود با این قوانین تطبیق دهند تا حداکثر بهره مندی از تعامل با کشورهای عضو اتحادیه را داشته باشند.

نخستین نمایشگاه بین المللی اوراسیا 18 تا 22 تیرماه در تهران برگزار می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 14853

به "ضرورت بهره مندی ایران از بازار 306 دلاری صادرات به اوراسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت بهره مندی ایران از بازار 306 دلاری صادرات به اوراسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید