طرز تهیه سیب زمینی فوق العاده خوشمزه به روش فرانسوی ها

به گزارش سهندبلاگ، سیب زمینی های سرخ شده و تنوری، ناجی باریستا ها هستند. درست در زمانی که یک مشتری گرسنه از راه می رسد و می خواهد که در کوتاه ترین زمان و با کمترین هزینه کارش را راه بیندازد، کافه چی دست بکار می گردد و یک بشقاب جادویی را روی میز می گذارد؛ بشقابی از سیب زمینی با طعم و ظاهری متفاوت. در این مطلب راز تهیه سیب زمینی خوشمزه و فوق العاده را با شما درمیان می گذاریم. رازی که سرآشپز های فرانسوی آن را فاش نموده اند.

طرز تهیه سیب زمینی فوق العاده خوشمزه به روش فرانسوی ها

مواد لازم برای تهیه سیب زمینی خوشمزه

سیب زمینی متوسط چهار عدد

نمک به مقدار لازم

سیر دو حبه

جعفری تازه دو دسته

پنیر پارمسان 50 گرم

کره پاستوریزه چهار قاشق غذاخوری

فلفل سیاه به مقدار لازم

روغن زیتون بکر دو قاشق غذاخوری

طرز تهیه سیب زمینی خوشمزه

سیب زمینی ها را پوست گرفته و به شکل مکعب های سه سانتی خرد کنید و برای 10 دقیقه در آب سرد بگذارید. در همین فاصله آب را در یک قابلمه بجوشانید و مقداری نمک در آب بریزید. سیب زمینی های شسته شده را روی یک دستمال پهن کنید تا خشک شوند، پس آن ها را در آب جوش و شور بریزید. با این روش سیب زمینی ها قبل از سرخ شدن کمی می پزند و گذشته از آن، مقداری از نشاسته شان را از دست می دهند و به شکل بهتری سرخ می شوند.

برای پخت سیب زمینی روش های متفاوتی وجود دارد؛ می توانید سیب زمینی تنوری آماده کنید یا سراغ سیب زمینی کاراملی بروید. اما در این مطلب می خواهیم طرز تهیه سیب زمینی فرانسوی را به شما آموزش دهیم. برای این کار مقداری روغن سرخ کردنی یا کره در تابه بریزید و سیب زمینی ها را در آن سرخ کنید. وقتی روی سیب زمینی ها طلایی شد، سیر رنده شده را به آن ها اضافه نموده و تفت دهید. سپس جعفری های خرد شده را اضافه کنید و حدود یک دقیقه در تابه بچرخانید.

سیب زمینی سرخ شده با سیر و جعفری را در یک ظرف مناسب ماکروفر بریزید. پنیر پارمسان رنده شده یا ریز خرد شده را لابه لا و روی سیب زمینی ها بریزید. کمی روغن زیتون بکر را هم در صورت تمایل رویشان ریخته و ظرف را برای 30 ثانیه در مایکروفر بگذارید.

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: گردشبان
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 10513

به "طرز تهیه سیب زمینی فوق العاده خوشمزه به روش فرانسوی ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه سیب زمینی فوق العاده خوشمزه به روش فرانسوی ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید