ظریف در جریان آخرین تصمیمات نشست شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا نهاده شد

به گزارش سهندبلاگ، وزیر خارجه ایران در گفتگوی تلفنی امروز با وزیر خارجه کرواسی در جریان آخرین تصمیمات نشست روز دوشنبه شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا نهاده شد.

ظریف در جریان آخرین تصمیمات نشست شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا نهاده شد

با ما سفر کنید و با تور ترکیبیی اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در مصاحبهی تلفنی صبح امروز (چهارشنبه) با گردان گرلیچ رادمان وزیر امور خارجه کرواسی که کشورش ریاست دوره ای اتحادیه اروپایی را نیز برعهده دارد، از آخرین تصمیمات نشست ویدئو کنفرانسی روز دوشنبه شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپایی کسب اطلاع کرد.

وزیر امور خارجه کرواسی در این مصاحبهی تلفنی با ارائه گزارشی از این نشست، حمایت اتحادیه اروپایی از ایران در مبارزه با کرونا و بعضی تصمیمات این اتحادیه در زمینه برطرف موانع اقتصادی برای اقدامات جمهوری اسلامی ایران در این حوزه را تشریح کرد.

وزیر خارجه ایران همچنین صبح امروز (چهارشنبه) با همتای ارمنستانی خود تلفنی مصاحبه کرد.(اینجا بخوانید)

گفتنی است، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران و جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اول فروردین ماه امسال در تماسی تلفنی آخرین تحولات شیوع کرونا در دنیا و اقدامات ایران، به ویژه موانع پیش روی کارزار ایران علیه شیوع کرونا را آنالیز کردند. بورل ضمن اعلام همبستگی با ایران و رد تحریم های یکجانبه آمریکا علیه سلامت و جان مردم ایران خواهان همفکری و همیاری کشورها برای یافتن راه چاره های موثر در این زمینه شد.

در پی وقوع زلزله در کرواسی نیز محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران یکشنبه شب سوم فروردین ماه در تماس تلفنی با گردان گرلیچ رادمان وزیر امور خارجه جمهوری کرواسی، با دولت و مردم کرواسی ابراز همدردی کرد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 24 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 7657

به "ظریف در جریان آخرین تصمیمات نشست شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف در جریان آخرین تصمیمات نشست شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید