فارس من، 28 پروژه ساخت خوابگاه دانشجویی مصوب شد، پرداخت 16 درصد از سود 20 درصدی وام ساخت خوابگاه

به گزارش سهندبلاگ، رئیس صندوق رفاه دانشجویان گفت: این صندوق برای یاری به توسعه خوابگاه های دانشجویی در کشور، 16 درصد از سود 20 درصدی وام بانک ها به دانشگاه ها برای ساخت خوابگاه را پرداخت می نماید و دانشگاه اصل وام را با سود 4 درصد به بانک می پردازد.

فارس من، 28 پروژه ساخت خوابگاه دانشجویی مصوب شد، پرداخت 16 درصد از سود 20 درصدی وام ساخت خوابگاه

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تحصیل کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، بعضی کاربران فارس من با ثبت سوژه در این سامانه مشکل اسکان بیش از ظرفیت دانشجویان در خوابگاه دانشگاه دولتی و نبود خوابگاه در بعضی دانشگاه ها را مطرح نموده اند.

ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، اظهارداشت: ساخت خوابگاه متاهلی احتیاجمند اعتبار ویژه است و ساخت یک خوابگاه احتیاج به چندین میلیارد تومان اعتبار دارد.

وی اظهارداشت: در ماموریت های صندوق چنین پیش بینی هایی به عنوان پروژه های مستقیم نشده است و اساسا پروژه های عمرانی باید در سازمان برنامه و بودجه مصوب شوند و بودجه به مجلس رود و در بودجه های هر سال تصویب گردد تا در نهایت اعداد به دانشگاه ها ابلاغ گردد و دانشگاه ها بتوانند ساختمان های جدیدی را بسازند.

مطیعی اضافه نمود: برای تصریح در ساخت خوابگاه دانشجویی در بخش متاهلی و مجردی از مجلس و هیات امنای صندوق مجوز دریافت نموده ایم که اگر دانشگاهی وامی برای ساخت خوابگاه گرفت، مابه التفاوت سود وام را پرداخت کنیم.

28 پروژه ساخت خوابگاه مصوب شد

رئیس صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: بانک نمی تواند وام 4 درصد از منابع خود به دانشگاه بدهد که خوابگاه بسازد و وام 20 درصدی می دهد، به همین دلیل 16 درصد مابه التفاوت سود وام را صندوق رفاه دانشجویان به بانک پرداخت می نماید و دانشگاه سود 4 درصد را به بانک می پردازد.

وی یادآور شد: تا به امروز حدود 28 پروژه ساخت خوابگاه متاهلی مصوب شده است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 9148

به "فارس من، 28 پروژه ساخت خوابگاه دانشجویی مصوب شد، پرداخت 16 درصد از سود 20 درصدی وام ساخت خوابگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، 28 پروژه ساخت خوابگاه دانشجویی مصوب شد، پرداخت 16 درصد از سود 20 درصدی وام ساخت خوابگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید