مجوز تورهای نوروزی به صورت آنلاین پایش می گردد

به گزارش سهندبلاگ، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، مجوز تورهای نوروزی به صورت آنلاین پایش می گردد.

مجوز تورهای نوروزی به صورت آنلاین پایش می گردد

داستان چیست؟

علی اصغر مونسان در حساب کاربری خود در اینستاگرام نوشت: این روزها یکی از دغدغه های دفاتر خدمات گردشگری و تورگردانان بحث مجوزهای تردد و ورود به شهرها برای برگزاری تورهای مسافرتی است که همین امر باعث ایجاد نگرانی هایی برای آنها در طول برنامه گشت شده است.

وزیر میراث فرهنگی اضافه کرد: برای یکپارچه سازی مجوزها و ایجاد هماهنگی بیشتر میان ارگان های ذیربط با ابتکار وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گزینه جدیدی به نام ثبت گشت بر روی سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری اضافه کرده شده است.

مونسان توضیح داد: دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری می توانند با ثبت اطلاعات تور، بیمه نامه و معرفی راهنمای گشت، مجوز لازم را به وسیله Qr CODE اخذ و با الصاق آن بر روی خودرو، بدون دغدغه تور مورد نظر را برگزار نمایند.

وی یادآور شد: به وسیله این کد نیروی انتظامی، وزارت بهداشت و وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی می توانند اطلاعات و مجوزهای تور را به صورت آنلاین پایش نمایند.

وزیر میراث فرهنگی تاکید نمود: جلوگیری از فعالیت غیرقانونی اشخاص حقیقی و حقوقی بدون مجوز، ساماندهی انواع تورهای داخلی و خارجی، جلوگیری از برگزاری تورهای غیرمجاز، تسهیل در رسیدگی به شکایات، شفافیت تعهدات برای ارتقای کیفیت خدمات از جمله اهداف این امر بشمار می فرایند.

به گفته وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام نمود: با راه اندازی این سامانه تمام شرکت های خدمات مسافرتی و گردشگری ملزم به ثبت تور و اعلام جزئیات راستا و مقاصد تورهای داخلی و خارجی هستند و در غیر این صورت عواقب و مسئولیت عدم ثبت تور و هرگونه مسائل بعدی ناشی از این امر در وهله نخست با دفاتر و مجریان تور خواهد بود.

منبع: همگردی
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 12955

به "مجوز تورهای نوروزی به صورت آنلاین پایش می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مجوز تورهای نوروزی به صورت آنلاین پایش می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید