محصول راهبردی پتروشیمی ایلام آماده رقابت با نمونه های خارجی

به گزارش سهندبلاگ، مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام با بیان اینکه نمونه استانی این محصول قابل رقابت و مقایسه با نمونه های آمریکایی، آلمانی و چینی است، گفت: بازارهای خارجی متقاضی جدی خرید این محصولات هستند.

محصول راهبردی پتروشیمی ایلام آماده رقابت با نمونه های خارجی

سید غلامحسین گرشاسبی مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام گفت: DMDS در پتروشیمی ایلام به عنوان یک محصول راهبردی و دانش بنیان اکنون دارای داوطلب خرید خارج از کشور است.

وی با بیان اینکه نمونه استانی این محصول قابل رقابت و مقایسه با نمونه های آمریکایی، آلمانی و چینی است، اضافه نمود: بازار های خارجی بویژه روسیه و چین تقاضای مقادیر سنگینی از DMDS CHAVAR65 را داشته اند که اولویت با تقاضا های داخلی است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی ایلام با بیان اینکه طرح های مبتکرانه و دانش بنیان در پتروشیمی ایلام در دست اقدام است، ادامه داد: این شرکت در پی روش های نو برای ارتقای محصولات و استفاده از محصولات میانی و توسعه صنایع پایین دستی در استان است.

گرشاسبی با ارائه پیشنهاد برگزاری نمایشگاه صنایع پتروشیمی در استان توضیح داد: پتروشیمی ایلام در راستای حمایت از شرکت های دانش بنیان و در راستای تعامل و ارتباط با دانشگاه برای استفاده از محصول دی متیل دی سولفید در حوزه کشاورزی قراردادی با استاد دانشگاه ایلام منعقد نموده است.

وی از آمادگی پتروشیمی ایلام برای خرید قطعات مورد احتیاج از شرکت های داخلی اطلاع داد و اضافه نمود: طرح ممنوعیت خرید قطعات خارجی که نمونه داخلی دارند، مورد تاکید این شرکت است.

گرشاسبی بعلاوه به ماهیت آلایندگی الفین اشاره نمود و یادآور شد: به جرات می توان گفت سطح آلایندگی پتروشیمی ایلام به حداقل ممکن رسیده است.

مدیر عامل پتروشیمی ایلام با ذکر این نکته که نگاه دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی باید متمرکز بر خلق دانش باشد، اضافه نمود: دانشگاه ها برای برطرف مسائل صنعت بیشتر از آنکه جنبه مهارتی داشته باشند باید جنبه علمی و دانش بنیان داشته باشند.

خبرنگاران ایلام ایلام

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 27 مهر 1401 بروزرسانی: 27 مهر 1401 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 18214

به "محصول راهبردی پتروشیمی ایلام آماده رقابت با نمونه های خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محصول راهبردی پتروشیمی ایلام آماده رقابت با نمونه های خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید