مدیریت و سیستم هوشمند از فرارهای مالیاتی جلوگیری می کند

به گزارش سهندبلاگ، تهران (پانا) - رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه سامانه مودیان یک ابزار است برای اینکه مودیان اقتصادیاتی در آن به نوعی خود اظهاری کنند، گفت برای اجرای این قانون نیازمند اراده قوی و قدرتمندی در سازمان بازرسی کل کشور وجود دارد تا گام های بلندی برای ایجاد شفافیت اقتصادی و جلوگیری از فرار اقتصادیاتی برداشته شود. البته گزارش هایی که در این چند ماه به دست ما رسیده نشان می دهد که در این زمینه تا به امروز پیروز عمل شده است.

مدیریت و سیستم هوشمند از فرارهای مالیاتی جلوگیری می کند

حمیدرضا حاجی بابایی، رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با پانا، درباره تاثیر راه اندازی سامانه مودیان اقتصادیاتی و ایجاد شفافیت اقتصادی گفت: سامانه مودیان اقتصادیاتی به تنهایی نمی تواند موجب شفافیت اقتصادی و مانع فرارهای اقتصادیاتی شود، زیرا سامانه فقط یک ابزار است. اگر سیاست هایی که برای فرارهای اقتصادیاتی در نظر گرفته شده و همچنین معافیت های اقتصادیاتی دارای یک مدیریت برنامه ریزی شده باشد تا بر اساس آن مودیان اقتصادیاتی در سراسر کشور شناسایی و در این در سامانه ثبت شوند، می توان به این روش امیدوار بود که بتواند جلوی فرارهای اقتصادیاتی را بگیرد.

سامانه مودیان اقتصادیاتی باید منجر به عدالت اقتصادیاتی شود اما اگر بعد از چند وقت از اجرایی شدن آن در جهت دچار انحراف شود که باید اشکال کار را در جای دیگر جستجو کرد ولی حتماً باید به عدالت اقتصادیاتی بیانجامد

کننده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه سامانه مودیان یک ابزار است برای اینکه مودیان اقتصادیاتی در آن به نوعی خود اظهاری کنند، اعلام نمود: برای اجرای این قانون نیازمند اراده قوی و قدرتمندی در سازمان بازرسی کل کشور هستیم تا بتوانیم گام های بلندی برای ایجاد شفافیت اقتصادی و جلوگیری از فرار اقتصادیاتی برداریم. البته گزارش هایی که در این چند ماه به دست ما رسیده نشان می دهد که در این زمینه تا به امروز پیروز عمل کرده ایم.

مودیان جدیدی در کشور شناسایی شده اند

رئیس کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس در ادامه توضیح داد: در این چند ماه که این سامانه مودیان اقتصادیاتی راه اندازی شده مودیان زیادی در کشور شناسایی شده اند که تا به امروز اقتصادیات پرداخت نمی کردند و جز مودیان شناسنامه دار نبودند.

حاجی بابایی درباره تاثیر این سامانه بر ایجاد عدالت اقتصادیاتی نیز گفت: سامانه مودیان اقتصادیاتی باید منجر به عدالت اقتصادیاتی شود اما اگر بعد از چند وقت از اجرایی شدن آن در جهت دچار انحراف شود که باید اشکال کار را در جای دیگر جستجو کرد ولی حتماً باید به عدالت اقتصادیاتی بیانجامد.

حاجی بابایی درباره میزان کاهش یافتن نقش ممیزهای اقتصادیاتی در مشخص اقتصادیات مودیان نیز گفت: راه اندازی سامانه مودیان اقتصادیاتی نمی تواند به طور کلی ممیز های اقتصادیاتی را حذف کند اما می تواند با برنامه ریزی ها و برگزاری جلسات بین مدیران اقتصادیاتی و روسای اصناف مختلف بسیاری از این مسائل را حل و فصل می کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا این سامانه بار اقتصادیات را از روی دوش بخش های شفاف اقتصاد برمی دارد، گفت: با سامانه مودیان اقتصادیاتی بار اقتصادیات عاقلانه، عالمانه و شفاف و همراه با عدالت اجتماعی خواهد شد.

تعادل بین تولید ناخالص ملی و درآمد اقتصادیاتی وجود ندارد

وی درباره میزان تعادل بین درآمد ناخالص ملی و درآمد اقتصادیاتی توضیح داد: در حال حاضر اصلاً تعادل بین تولید ناخالص ملی و درآمد اقتصادیاتی وجود ندارد. اگر درآمدهای اقتصادیاتی را بدون احتساب حقوق گمرکی 630 هزار میلیارد برآورد کنیم، فاصله درآمد اقتصادیاتی تا تولید ناخالص ملی یک به ده است.

حاجی بابایی درباره میزان ایجاد درآمد پایدار برای دولت با اجرای قانون سامانه مودیان اقتصادیاتی و پایانه های فروشگاهی نیز توضیح داد: راه اندازی این سامانه و اخذ اقتصادیات عادلانه قطعاً منجر به ایجاد درآمد پایدار برای دولت می شود زیرا اقتصادیات یک درآمد پایدار و رو به رشد محسوب می شود.

به گفته این مقام مسئول، اگر با استفاده از این سامانه سوداگران و دلالان اقتصادی کشف شوند عدد اقتصادیات دریافتی فوق العاده تغییر می کند، در واقع عدد اقتصادیات از تولید ناخالص ملی هم بالاتر می رود و درآمد اقتصادیاتی افزایش زیادی پیدا می کند.

حاجی بابایی گفت: البته این مسئله نیازمند این است که قانون مجلس و این سامانه مودیان اقتصادیاتی به طور کامل اجرا شوند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 3 شهریور 1401 بروزرسانی: 3 شهریور 1401 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 17895

به "مدیریت و سیستم هوشمند از فرارهای مالیاتی جلوگیری می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت و سیستم هوشمند از فرارهای مالیاتی جلوگیری می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید