نشست مشترک معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و شرکت های دانش بنیان

به گزارش سهندبلاگ، تهران (پانا) - معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه امروز میزبان بیش از چهل شرکت فعال در صادرات خدمات فنی و مهندسی بود. در این نشست که با حضور مهدی صفری برگزار شد، مدیران عامل شرکت های مذکور مسائل، چالش ها و موانع داخلی و خارجی فعالیت های خود را تشریح کردند.

نشست مشترک معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و شرکت های دانش بنیان

صفری در این نشست با بیان نقطه نظرات و ارائه توصیه ها و پیشنهاد راهکارهای لازم بر این نکته تاکید کردکه وزارت امور خارجه پشتیبان و حامی فعالیت شرکتهای خدمات فنی و مهندسی در خارج از کشور بوده و در راستای افزایش صادرات کشور و کمک به ارز آوری و توسعه اقتصادی کشور از تمام ابزار، امکانات و ظرفیتهای خود برای مساعدت به حل مسائل و چالش های آنان استفاده خواهد کرد و در این زمینه ایشان به مدیران این شرکتها اطمینان داد که کلیه کنندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور نیز بیش از گذشته آماده همکاری و مساعدت در این عرصه هستند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در همین چارچوب از این شرکتها دعوت کرد که با توجه به توانمندی و ظرفیت بالای آنها در این عرصه ، برای توسعه فعالیت های خود به دیگر نقاط جهان نیز نگاه جدی داشته و برای توسعه بازارهای هدف برنامه ریزی کنند.

در این نشست کنندگانی از انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی ، سندیکای صادر کنندگان خدمات ساختمانی ، وزارت صمت و صندوق ضمانت صادرات، بانک توسعه صادرات نیز حضور داشتند.

بنابر اعلام وزارت صمت صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی در سال گذشته توانستند با حضور در بیش از سی پروژه در خارج از کشور بیش از 2 میلیارد دلار ارز عاید کشور کنند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 21 خرداد 1401 بروزرسانی: 21 خرداد 1401 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 17228

به "نشست مشترک معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و شرکت های دانش بنیان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست مشترک معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه و شرکت های دانش بنیان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید