نکاتی که باید درباره خرید مایکروویو بدانید

به گزارش سهندبلاگ، ماکروویوها شکل ها و قابلیت های متنوعی پیدا نموده اند. این اجاق های دوست داشتنی سه شکل کلی توکار، بالای فر و رو میزی دارند که بیشترین استقبال هم از همین مدل آخر است. مایکروویوهای رومیزی کوچک تراند و در هر محلی قابل استفاده هستند و البته نسبت به انواع دیگر قیمت مناسب تری دارند.

نکاتی که باید درباره خرید مایکروویو بدانید

یک اندازه برای همه مناسب نیست

مایکروویوها سایز و حجم متعددی دارند. پس باید به دو مورد توجه کنید، نخست اینکه چه میزان از فضای آشپزخانه را می توانید به آن اختصاص دهید و دوم اینکه چه گنجایشی برای شما مناسب است. بیشتر مایکروفرها ظرفیتی بین 25 تا 51 لیتر دارند. خانواده 2 تا 4 نفری، به مایکروویوی با ظرفیت 25 تا 30 لیتر احتیاج دارد و خانواده بیش از این تعداد بهتر است مایکروویوی با گنجایش بالای 30 لیتر را انتخاب کند. اما اگر هنوز مطمئن نیستید که چه ظرفیتی مناسب شما است، بشقاب های پخت خود را قبل از خرید، اندازه گیری کنید - یا حتی یکی را با خود ببرید تا مطمئن شوید داخل دستگاه جای می گیرد.

حواس تان به برنامه های پخت باشد

هر چه مایکروویوها پیشرفته تر می شوند برنامه های پخت جدیدتر و راحت تری برای آنها تعبیه می گردد. بعضی از مایکروویوها دارای دکمه های ویژه برای پاپ کورن، پیتزا یخ زده یا سیب زمینی سرخ شده هستند اما فناوری به این ها خلاصه نشده است. نسل جدید دستگاه ها از سنسورهای رطوبت برای تشخیص نرمی مواد غذایی استفاده می نمایند تا نتیجه پخت، یک غذای خشک و بی آب نباشد.

کباب کردن غذا یکی از قابلیت های خوب به حساب می رود. در این نوع مایکروویوها المنتی قرار گرفته است که غذای شما علاوه بر پخته شدن، برشته نیز خواهد شد.

کانوکشن یکی از محبوب ترین قابلیت های مایکروویوهای مدرن است که با ایجاد گرمای یکنواخت، غذای کاملا پخته و یکدستی را آماده می نماید. اگر علاقه مند به پخت کیک، پیتزا یا این دسته از مواد غذایی هستند، یا به پخت غذا در کنار گرم کردن یا یخ زدایی احتیاج دارید، قطعا وجود فناوری کانوکشن را در اولویت خود قرار دهید. این قابلیت در دستگاه های سولاردام وجود دارد.

در این زمینه بخوانید:

نکات ضروری در خرید یخچال؛ کدام یک برای شما مناسب است؟

وات اهمیت دارد

هرچه وات بالاتر باشد، مایکروویو شما نیز بهتر عمل می نماید. اگر می خواهید اطمینان داشته باشید که مواد غذایی منجمد شما با انرژی کافی یخ زدایی و پخته می شوند باید یک مایکروویو 900 تا 1000 واتی داشته باشید. در واقع در بیشتر دستور العمل های پخت احتیاج به حداقل 800 وات انرژی است تا اطمینان حاصل گردد که غذا کامل و به طور یکنواخت پخته می گردد.

جدول قیمت بعضی از پرفروش ترین مایکروویوهای بازار

برند

کمترین قیمت (تومان)

بیشترین قیمت (تومان)

ال جی

1 میلیون و 800 هزار

9 میلیون و 400 هزار

سامسونگ

1 میلیون و 100 هزار

7 میلیون و 500 هزار

بوش

2 میلیون و 300 هزار

20 میلیون

پاناسونیک

1 میلیون و 200 هزار

5 میلیون و 700 هزار

کنوود

1 میلیون و 300 هزار

3 میلیون و 400 هزار

فلر

1 میلیون و 500 هزار

4 میلیون و 500 هزار

تکنو

1 میلیون و 100 هزار

1 میلیون و 700 هزار

میدیا

1 میلیون و 300 هزار

6 میلیون
منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 11698

به "نکاتی که باید درباره خرید مایکروویو بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی که باید درباره خرید مایکروویو بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید