هزینه 15 میلیاردی یک اعزام، همه دارایی کاراته روی تاتامی آسیا

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، این دوره از مسابقات بیست و هفتم آذرماه با حضور 545 کاراته کا از 29 کشور آسیایی به مدت چهار روز در رده های سنی نوجوانان، جوانان، زیر 21 سال و بزرگسالان در دو بخش زنان و مردان به مصاف هم خواهند رفت.

هزینه 15 میلیاردی یک اعزام، همه دارایی کاراته روی تاتامی آسیا

فدراسیون کاراته ایران پس از وقفه دو ساله در شرایط سخت شیوع پاندومی کرونا که تعطیلی فعالیت های ورزشی بخصوص مسابقات مختلف را در پی داشت این بار با اعزام کاروانی کامل (ایران بیشترین ورزشکار و مربی را در مسابقات قهرمانی اسیا داراست) در پی کسب بهترین نتایج است.

اهمیت حضور تمام تیم های ملی کاراته ایران در شرایطی است که با توجه به اوضاع اقتصادی کشور تصور می شد فدراسیون نتواند تیم هایش را به قزاقستان اعزام کند ولی نه تنها این اتفاق رخ نداد بلکه ایران کامل ترین تیم را در میان تمامی تیم های آسیایی دارد تا جایی که در دو بخش دختران و پسران تمام نفرات اعزام خواهند شد. در واقع در این روزهای سخت اقتصادی کاراته ایران سه برابر بودجه سالیانه خود هزینه اعزام تیم های ملی کرد تا خللی در فرایند پشتوانه سازی کاراته پیش نیایید.

اوایل سال 98 و در روزهای ابتدایی حضور طباطبایی در فدراسیون کاراته تیم های پایه به مسابقات اعزام نشدند. او پس از لغو اعزام در صحبت هایش مدعی شد که مقدمات کار برای اعزام تیم فراهم نشده بود و به همین دلیل نتوانست تیم هایش را روانه مسابقات کند.

بعد از این صحبت ها، برخی منتقدان مدعی شدند که اینها بهانه ای بیش نیست و فدراسیون توجه لازم را به تیم های پایه ندارد ولی اعزام تیم های کاراته با نفرات کامل به مسابقات قزاقستان نشان داد که اهمیت تیم های پایه برای فدراسیون کاراته به میزان ای است که حاضر شده برای برگزاری اردوها و اعزام نزدیک به 15 میلیارد تومان هزینه تمام رده ها کند. اقدام فدراسیون در اعزام تمام ورزشکاران به مسابقات قهرمانی آسیا ارزشمند بوده و حالا نوبت کاراته کاها به ویژه در رده های پایه است که در رقابت با قدرت های آسیا بهترین نتایج را کسب کنند.

با نگاهی به سایت رسمی مسابقات مشخص می شود که بیشترین تعداد شرکت کننده برای وزن 67- بزرگسالان مردان است که در آن 22 ورزشکار حضور دارند. در بخش مربیان ایران به همراه قزاقستان بیشترین مربی را در این مسابقات داراست. در این بین ایران با 64 کاراته کاکا در دو بخش کاتا و کومیته دختران و پسران بیشترین و پاکستان با 2 ورزشکار کمترین شرکت کننده را در این دوره از مسابقات داراست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 16508

به "هزینه 15 میلیاردی یک اعزام، همه دارایی کاراته روی تاتامی آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هزینه 15 میلیاردی یک اعزام، همه دارایی کاراته روی تاتامی آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید