پرچم داران وان پلاس و اوپو در سال 2022 دو روی یک سکه هستند

به گزارش سهندبلاگ، اگرچه خبر ادغام وان پلاس و اوپو سال گذشته رسما اعلام شد، اما این دو شرکت طی چند سال گذشته رابطه همه جانبه ای با یکدیگر داشته اند. در دوران وان پلاس 5 و 6، این گوشی ها تا حد زیادی از طراحی های ارائه شده به وسیله اوپو بهره می بردند و فقط با سخت افزار بهتری به دست کاربران می رسیدند. به تازگی هم چنین رویکردی برای گوشی های مقرون به صرفه قیمت وان پلاس استفاده شده است. به عنوان مثال گوشی وان پلاس نورد N100 عملا همان اوپو A53 است.

پرچم داران وان پلاس و اوپو در سال 2022 دو روی یک سکه هستند

با این حال، ادغام وان پلاس و اوپو در سال 2021 چنین اقداماتی را رسمی تر و عمومی تر نموده است. نوترین پرچم دار وان پلاس مدتی قبل رونمایی شد و درباره پرچم دار اوپو هم اطلاعات زیادی فاش شده و بر اساس این اطلاعات، می توانیم درباره جنبه های دیگری از این همکاری گسترده صحبت کنیم.

وان پلاس 10 پرو بسیار زودتر از حد انتظار راهی بازار چین شده ولی درباره نرم افزار این گوشی همچنان سؤالات زیادی وجود دارد. از بین ویژگی های فاش شده از گوشی پرچم دار اوپو فایند X5 پرو هم می توانیم به چیپست اسنپدراگون 8 نسل 1، نسل نو نمایشگر 120 هرتز LTPO، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و شارژ 80 واتی اشاره کنیم که تمام این تعیینه ها در گوشی وان پلاس 10 پرو دیده می گردد.

بعلاوه در رندرهای منتشر شده از اوپو فایند X5 پرو می توانیم لوگوی شرکت هاسلبلاد را روی ماژول دوربین ببینیم و این یعنی شرکت هاسلبلاد در کنار وان پلاس، با اوپو هم همکاری می نماید. در نتیجه پرچم دار وان پلاس دیگر در این زمینه منحصر به فرد محسوب نمی گردد. از سوی دیگر، وان پلاس برای گوشی های نو خود میخواهد از چیپ اختصاصی MariSilicon X اوپو استفاده کند که به عنوان واحد پردازش عصبی و پردازشگر تصویر استفاده می گردد.

ضمناً با توجه به اینکه این دو شرکت می خواهند برای رابط کاربری گوشی های خود از کدهای یکسانی استفاده نمایند، پس عملا از نظر نرم افزاری هم دیگر شاهد تفاوت چندانی بین آن ها نخواهیم بود. در سال 2022، به نظر می رسد وان پلاس برای اوپو همان چیزی است که آنر زمانی برای هواوی بود؛ اگرچه با دو نام متفاوت سروکار داریم و گوشی ها از نظر ظاهری تا حدی با یکدیگر تفاوت دارند، اما خریداران در نهایت تجربه نسبتا یکسانی را دریافت می نمایند و این گوشی ها هم از چندین ویژگی مشترک بهره می برند.

در این میان باید خاطرنشان کنیم آنر عمدتا به عنوان سازنده گوشی های ارزان تر و ضعیف تر شناخته می شد ولی وان پلاس و اوپو هر دو در زمینه گوشی های پرچم دار و ارزان به شدت فعال هستند و در نتیجه تعیین نیست که آیا مدیران آن ها گروه های مختلفی از کاربران را هدف قرار داده اند یا اینکه برای گروه های یکسانی گوشی فراوری می نمایند.

به عنوان مثال درباره نوترین پرچم داران این شرکت باید بگوییم که اگرچه گوشی وان پلاس از سنسورهای بهتری استفاده می نماید، اما از سوی دیگر پرچم دار اوپو چیپست اختصاصی برای پردازش تصویر دارد. بعلاوه دوربین های هر دو گوشی از امکانات هاسلبلاد بهره مند شده اند. این یعنی عملا بین دوربین پرچم داران وان پلاس و اوپو نباید انتظار تفاوت های زیادی را داشته باشیم و زمانی که نرم افزار آن ها تا حد زیادی یکسان گردد، عملا تشخیص عکس های ثبت شده به وسیله آن ها سخت تر خواهد شد.

شاید اوپو برای دوربین پرچم دار خود قابلیت های بسیار مجذوب کنندهی را در نظر گرفته ولی با توجه به گزارش های منتشر شده، در کل دوربین این گوشی تفاوت زیادی با نسل قبلی ندارد. از طرف دیگر باید خاطرنشان کنیم مجذوب کننده ترین ویژگی ماژول دوربین فایند X3 پرو بهره گیری آن از دوربین میکروسکوپی بود که گویا در نسل نو خبری از این قابلیت نیست. اوپو در سال 2020 با عرضه فایند X2 پرو نشان داد که می تواند در زمینه دوربین در برابر رقبا عرض اندام کند اما پرچم دار 2022 این شرکت در این حوزه ویژگی های خاص و منحصربه فردی را ارائه نمی دهد.

در همین حال، وان پلاس با بحران هویت مربوط به نرم افزار دست و پنجه نرم می نماید. روزی روزگاری رابط کاربری OxygenOS یکی از ویژگی های منحصربه فرد گوشی های وان پلاس بود که هواداران پروپاقرص زیادی داشت. اما این رابط کاربری روزبه روز شباهت بیشتری به ColorOS پیدا می نماید که در گوشی های اوپو استفاده می گردد و از سوی دیگر تعداد باگ های آن هم به طور فزاینده ای رو به افزایش است. طی ماه های گذشته گزارش های زیادی در خصوص OxygenOS 12 منتشر شده که بیشتر آن ها محتوای منفی دارند.

اگر اوپو و وان پلاس در سال 2022 در پی موفقیت هستند، باید مخاطب خود را تعیین نمایند. آیا وان پلاس همچنان به خوره های تکنولوژی و علاقمندان به بهره گیری از برترین عملکرد توجه نشان می دهد؟ بعلاوه با توجه به همکاری هاسلبلاد با این دو شرکت، چنین کاری چه پیامی به کاربران منتقل می نماید؟

با توجه به اینکه ادغام وان پلاس و اوپو در ماه های اخیر نهایی شده و از طرف دیگر به احتمال زیاد فرایند توسعه نوترین پرچم داران این دو شرکت از ماه ها قبل شروع شده، باید ببینیم طی ماه های آینده مدیران این دو شرکت چه تصمیم هایی اتخاذ می نمایند. روی هم رفته امیدواریم این دو شرکت در امسال میلادی رویکرد واضح و تعیینی را در قبال گوشی های خود در پیش بگیرند. اوپو از جمله شرکت هایی است که به نوآوری های مختلف علاقه زیادی دارد و اگر مدیران اوپو و وان پلاس هوشمندانه عمل نمایند، سهم بازار آن ها در سال 2022 به طور قابل توجهی افزایش پیدا می نماید.

منبع: Android Central

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 اسفند 1400 بروزرسانی: 6 اسفند 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 16539

به "پرچم داران وان پلاس و اوپو در سال 2022 دو روی یک سکه هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پرچم داران وان پلاس و اوپو در سال 2022 دو روی یک سکه هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید