20 کارمند ریاست جمهوری افغانستان کرونا گرفتند

به گزارش سهندبلاگ، منابع خبری گزارش دادند: در پی افزایش افراد مبتلا به ویروس کرونا در افغانستان حدود 20 کارمند کاخ ریاست جمهوری این کشور نیز به این بیماری مبتلا شده اند.

20 کارمند ریاست جمهوری افغانستان کرونا گرفتند

طلوع نیوز افغانستان کرد: براساس اطلاعات ارائه شده بیش از 500 کارمند کاخ ریاست جمهوری این کشور آزمایش کرونا داده اند که نتیجه 20 آن ها مثبت گزارش شده است.

برخی منابع دیگر هم گزارش دادند: شماری از مبتلایان مربوط به دفتر ریاست جمهوری می شوند اما وزارت بهداشت و ریاست جمهوری افغانستان تا به امروز در این باره اظهار نظری نکرده اند.

ابتلا به ویروس کرونا در روزهای اخیر در افغانستان رو به افزایش بوده و براساس گزارش وزارت بهداشت افغانستان تا دیروز جمعه 521 نفر به این ویروس مبتلا شده اند.

اما برخی منابع در افغانستان شمار مبتلایان را خیلی بیشتر از رقم اعلام شده توسط وزارت بهداشت می دانند و باور دارند که این وزارت از شماری زیاد افرادی که به بیماری گرفتار شده اند، اطلاع ندارند و افراد مبتلا نیز به بیمارستان ها مراجعه نکرده اند.

دولت افغانستان طی روزهای اخیر برای جلوگیری از گسترش این ویروس ضوابط رفت و آمد در شهرهای بزرگ این کشور را شدت بخشیده و پلیس با متخلفان برخورد می کند.

از طرف دیگر شمار زیادی از مردم افغانستان که با فقر گسترده روبرو اند از قیودات وضع شده به شدت ناراضی هستند و میگویند که اگر این شرایط ادامه پیدا کند گرسنگی پیش از کرونا جان خانواده های آن ها خواهد گرفت.

هرچند دولت افغانستان برنامه توزیع گندم به شهروندان افغانستان از جمله کابل پایتخت را اعلام و در برخی از مناطق کابل نیز آن را عملی کرد اما میزان توزیع شده میان خانواده ها حدود 4 تا 7کیلوگرم گندم است که این میزان کمک به موضوع طنز در صفحات اجتماعی تبدیل شده است.

شماری زیادی از افراد در صفحات اجتماعی در واکنش به توزیع این مقدار گندم نوشته اند که دولت مردم را با مرغ اشتباه گرفته است.

داود سلطان زوی شهردار جدید کابل در گفت وگو با طلوع نیوز گفت: کمیته اضطرار مسئول توزیع کمک ها است و وی توانایی کم و یا زیاد کردن کمک ها را ندارد.

براساس گزارش نهادهای خیریه و دولتی افغانستان 60 درصد مردم این کشور زیرخط فقر زندگی می کند و در شرایطی که بیش از 50 درصد بودجه دولتی نیز توسط کشورهای خارجی تأمین می شود، مردم نگران هستند که اگر شیوع کرونا دوامدار شود، فقر جان مردم پیش از کرونا خواهد گرفت.

تا به امروز 15 نفر از اثر بیماری کرونادر افغانستان جان باخته و بیش از 30 تن دیگر بهبود یافته از بیمارستان ها مرخص شده اند. ،ایرنا

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8048

به "20 کارمند ریاست جمهوری افغانستان کرونا گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 کارمند ریاست جمهوری افغانستان کرونا گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید