6 نکته طلایی که قبل از خرید تلویزیون باید در نظر بگیریم ؟

به گزارش سهندبلاگ، رپرتاژ آگهی - تلویزیون یکی از وسایل پرکاربرد هر خانه ای به شمار می رود . به طوریکه برای اعضای خانواده در طول روز می تواند وسیله سرگرمی و گذراندن اوقات فراغت و یا افزایش اطلاعات با دیدن برنامه های مختلف باشد . در نتیجه انتخاب یک تلویزیون با کیفیت که بتواند حداقل نیازهای اعضای خانواده را رفع کند کاری جدی و شاید کمی سخت به نظر برسد .همانطور که می دانید در بازار انواع مختلف و متنوعی از تلویزیون ها را وجود دارند که اگر بدون تحقیقات اولیه برای خرید تلویزیون وارد یک فروشگاه صوتی و تصویری شوید ممکن است از تنوع زیاد محصولات گیج شده و یا در نهایت آن چیزی که ایده آل شماست را نتوانید انتخاب کنید.

6 نکته طلایی که قبل از خرید تلویزیون باید در نظر بگیریم ؟

پس این مقاله می تواند شما را به سویی هدایت کند که احتیاج خود را از یک تلویزیون خوب شناخته و با توجه به آن اقدام به خرید تلویزیون کنید.

اندازه صفحه نمایش اولین نکته در خرید تلویزیون

این روزها بیشتر تلویوزیون ها دارای صفحه نمایش تخت هستند ، اما اخیرا تلویزیون های منحنی با زاویه دید بهتر و بیشتر از طرف شرکت های سازنده تلویزیون وارد بازار شده است.

علاوه بر ظاهر و زیبایی صفحه نمایش ، انداه صفحه تلویزیون نیز مهم است ، در بازار تلویزیون ها معمولا از 32 تا 85 اینچ متغیر هستند ، انتخاب سایز و اندازه صفحه نمایش به عواملی مانند فضای داخلی ، فاصله شما با تلویزیون ، نورپردازی و حتی کیفیت صفحه نمایش بستگی دارد ،

رزولوشن تصویر 4K یا Full HD

زمانی که قصد خرید تلویزیون را داشته باشید احتمالا اولین نکته ای که باعث مشغول شدن ذهن شما می گردد وضوح تصویر تلویزیون است . در بازار انواع مختلفی از تلویزیون ها با رزولوشن های متفاوتی وجود دارد که شما باید بنا بر کاربردی که از تلویزیون دارید آن را انتخاب کنید .

امرزوه تلویزیون ها ازHD تا 8 الی 10K در بازار موجود هستند که هر چه از کیفیت HD به سمت 10K می رویم شاهد وضوح تصاویر بالاتر همراه با جزئیات بیشتری هستیم . در واقع تلویزیون های HD به نسبت تلویزیون های Full HD از وضوح تصاویر کمتر برخوردارند .در واقع تلویزیون های Full HD رزولوشن 1920× 1080 پیکسل را دارند که نشان دهنده ذرات رنگی و فشرده به هم برای ایجاد یک تصویر باکیفیت با جزئیات بالا هستند . حال هرچه به سمت 4K تا 10K برویم شاهد تصاویر با رزولوشن یا وضوح بالاتر و شفافیت و جزئیات بیشتر تصاویر هستیم که بر فوق العاده بودن کیفیت تصاویر بسیار تاثیرگذار است. در بازار فعلی بیشترین فراوری مربوط به کیفیت 4k میباشد.

بهره مندی از فناوری HDR

حتما برای شما سوال است که HDR چیست و چه کاربردی دارد. HDR دقیقا همان چیزی است که شور و اشتیاق شما را برای دیدن برنامه های تلویزیونی افزایش می دهد. این فناوری که به دامنه دینامیکی بالا معروف است باعث ایجاد یک کنتراست در تصاویر ومحتواهای تلویزیونی شده و با افزایش درخشندگی و زنده کردن بیشتر رنگ ها ، فضایی را برای شما به وجود خواهد آورد که گویی واقعا در آن مکان حضور دارید !

زنده تر کردن رنگ ها و واقعی تر نشان دادن آن ها و ایجاد یک کنتراست طبیعی بین روشن ترین یا سیاه ترین رنگ ها از وظایف این فناوری می باشد که می تواند بیشتراز 16میلیارد رنگ را نمایش دهد .

نکته مهم این است که همه تلویزیون ها از یک قابلیت یکسان HDR برخوردار نیستند و می توانند متفاوت باشند . در حقیقت بیشتر تلویزیون های بازار HDRتا 300 نیت را فراوری می کنند در حالی که HDR حرفه ای برای تلویزیون های بهتر تا 1000 نیت از روشنایی را برای لذت بردن بیشتر بیننده فراوری می کنند.

تلویزیون هوشمند انتخاب کنم یا تلویزیون معمولی ؟

تفاوت تلویزیون های هوشمند با تلویزیون های معمولی در امکان دسترسی به اینترنت و برنامه های آن است . تلویزیون های هوشمند به راحتی به شما این امکان را می دهند تا به اینترنت دسترسی داشته باشید و وارد سایت هایی مانند Amazon.com ، Youtube.comو.. شوید و ازامکانات آن ها نیزبهره بگیرید .همچنین دسترسی این تلویزیون هابه سرویس های موسیقی و پشتیبانی آن ها از برخی بازی های آنلاین نیز به راحتی توسط تلویزیون های هوشمند امکان پذیر است . ضمن آنکه در بیشتر تلویزیون های پیشرفته شما می توانید تلفن هوشمند خود را به تلویزیون وصل کرده و برنامه های داخلی را تماشا و از آن ها بهره ببرید . طبیعتا این قابلیت در تلویزیون های معمولی وجود ندارد مگر آنکه از طریق دستگاه های جدا بتوانید اینترنت خود را بدون مشکل به تلویزیون وصل کنید ، در حال حاضر بیشتراز 60 درصد تلویزیون های موجود دربازار از این قابلیت برخوردارهستند .

اتصالات و ارتباطات تلویزیون

یکی دیگر از نکات مهم برای خرید تلویزیون انواع راه هایی است که از طریق آن ارتباط تلویزیون با دیگر لوازم صوتی تصویری شکل می گیرد .حتما باید به این نکته توجه داشته باشیدکه گاهی احتیاج به این اتصالات است و اگر تلویزیون شما این امکانات را نداشته باشد عملا خرید پرنقصی را انجام داده اید .برای مثال وجود پورت USB برای نصب فلش و ورودی های دیگر مانند ورودی کابل های HDMI برای اتصال دستگاه های دیگر مانند لپ تاپ ، دستگا ه های پخش کننده صوتی و حتی انواع کنسول های بازی است که وجود آن برای یک تلوزیون واجب به شمار می رود توصیه می کنیم هنگام خرید تلوزیون توجه کنید که تلوبزیون شما حداقل 2 تا 3پورت ورودی HDMI داشته باشد .البته برخی از تلویزیون ها دارای ورودی های مختلف برای ایجاد ارتباط ار طریق فیلم های آنالوگ هستند که خروجی HDMI ندارند اما اگر دستگاهی ورودی HDMI داشته باشد نیز این احتیاج رفع خواهد شد .

همچنین در بیشتر تلویزیون های امروزی پورت های مختلف جانبی دیگری مانند RCA برای ارسال یا دریافت سیگنال های صوتی ، خروجی صوتی اپتیکال برای ایجاد صدای دیجیتال از تلویزیون به گیرنده صوتی ، پورت LAN و … هستند .

بهترین تلویزیون های 2020 که در بازار ایران وجوددارد کدامند ؟

سونی

یکی از بهترین مارک های موجود در بازار برای خرید تلویزیون, سونی است که تمامی سری های این برند کیفیت بسیار بالای پخش تصاویر از HDتا 4K راداشته طوری که تصاویری که به صورت بی کیفیت در تلویزیون پخش می شوند از طریق تلویزیون های سونی کاملا باکیفیت می توان آن ها را مشاهده کرد. همچنین علاوه بر تمام ویژگی ها و قابلیت های تلویزیون سونی ، ظاهر بسیار زیبا و لاکچری آن می تواند در منزل شما خود نمایی کرده و جلوه بیشتری به فضای خانه دهد.

از سری های معروف ال ای دی سونی مدلهای سری X9000 , A1 , A8 میباشد .

ال جی

برای خرید تلویزیون ال جی از قلم نیاندازید که این برند می تواند بیشتر احتیاجهای شما را از یک تلویزیون خوب و باکیفیت رفع کند .

تلویزیون ال جی از سری 5 تا سری 9 در بازار موجود است که جدیدترین نسل آن نیز تلویزیون ال جی OLEDهستند که علاوه بر ارائه تصاویر باکیفیت و با رزولوشن های بالا و نرخ تازه سازی تصاویر 120 هرتزی و کنتراست بالا، از پردازشگر آلفا9 در این تلویزیون استفاده شده که سرعت پردازش تصاویر و اطلاعات رابسیار بالا برده است .

مدل های جدید ال ای دی الجی سری نانو ، مدلهای nano80 , SM9000 , OLED C9 و… میباشد.

سامسونگ

شرکت سامسونگ اخیرا اقدام به فراوری تلویزیون سری Q کرده است ، تلویزیون سامسونگ سری Q90R دارای صفحه نمایش QLED با کیفیت بسیار بالا و به صورت 4K محتواهای مختلف را به بیننده نشان می دهد و تلویزیون Samsung Q900 نیز قابلیت نمایش محتواهای متنوع به صورت 8K را نیز دارد . هر دو این محصولات و محصولات دیگر این شرکت مانندمدل های TU8000, TU8500,Ru8000، RU7300 و… از پردازنده های فوق حرفه ای جهت نشان دادن محتواهای بسیار باکیفیت با رزولوشن ها و جزئیات بالا بهره مند هستند.

جمع بندی راهنمای خرید تلویزیون

با توجه به اینکه برندهای متنوعی در بازار برای خرید ال ای دی وجود دارند ، سعی کنید قبل از رفتن به فروشگاه تلویزیون ، ویژگی های تلویزیون های مختلف از برندهای معتبر که به اصطلاح حساب خود را پس داده اند را تحقیق کرده و در خصوص آن ها اطلاعات کسب کنید و سپس برای خرید تلویزیون اقدا م کنید.

با توجه به مطالب این مقاله در اینجا اشاره به یکی از فروشگاههای آنلاینی که به صورت تخصصی و بیش از 10 سال است در عرضه فروش تلویزیون های جدید فعالت میکند خالی از لطف نیست .

فروشگاه آنلاین بانه شاپ جزو اولین استارتاپ های حوزه صوتی و تصویری میباشد که از سال 1388 فعالیت خود را شروع کرده و طی یک دهه گذشته توانسته که در سراسر کشور به هموطنان عزیز خدمات ارائه نماید.

بانه شاپ در زمینه فروش تلویزیون از بانه به صورت تخصصی آماده ارائه مشاوره رایگان و خدمات دهی در سراسر کشور میباشد.

همراهان گرامی میتوانند جهت بازدید از سایت این فروشگاه به آدرس banehshop.com مراجعه کنند و یا با شماره تلفن 08736345100 برای هدایت و مشاوره تماس حاصل فرمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 10521

به "6 نکته طلایی که قبل از خرید تلویزیون باید در نظر بگیریم ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 نکته طلایی که قبل از خرید تلویزیون باید در نظر بگیریم ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید