توزیع رایگان سیب زمینی به جای دورریختن

به گزارش سهندبلاگ، کشاورزان ایالت واشنگتن آمریکا در پی فروش نرفتن محصول سیب زمینی خود در بحران پاندمی ویروس کرونا، به جای دور ریختن، به توزیع رایگان آن پرداختند.

توزیع رایگان سیب زمینی به جای دورریختن

به گزارش خبرنگاران، توزیع رایگان مواد غذایی نمونه دیگری است که نشان می دهد چگونه مردم سراسر دنیا خود را با همه گیری دنیای ویروس کرونا که به دلیل قرنطینه و تعطیلی رستورانها، مدارس و هتلها زنجیره تامین مواد غذایی را تحت فشار قرار داده است، وفق می دهند. با افزایش بیکاری، تقاضا از سوی بانکهای غذایی به سرعت افزایش پیدا می نماید و همزمان کشاورزان مشتریان کمتری برای فروش محصولشان دارند.

کمیسیون سیب زمینی ایالت واشنگتن آمریکا اعلام نموده است در واشنگتن که دومین ایالت تولیدکننده بزرگ سیب زمینی پس از آیداهو است، یک میلیارد پوند سیب زمینی (حدود 454 هزار کیلوگرم) که معمولا برای تهیه سیب زمینی سرخ نموده و سایر محصولات غذایی مورد استفاده قرار می گیرد در انبارهایی مانده اند که معمولا پیش از فصل برداشت در ژوییه، خالی می شدند.

این سازمان مازاد سیب زمینی مانده در انبارها را به رایگان در کیسه توزیع می نماید.

برندی تاکر، مدیر بازاریابی کمیسیون سیب زمینی ایالت واشنگتن اظهار کرد که هر فردی در واشنگتن از حالا تا چهارم ژوییه باید حدود 500 پوند (حدود 226 کیلوگرم) سیب زمینی مصرف کند تا این مازاد برطرف گردد.

حدود 90 درصد از محصول سیب زمینی واشنگتن برای خدمات غذایی مورد استفاده قرار گرفته و حدود نیمی از آن به بازارهای بین المللی عرضه می گردد. تولیدکنندگان سیب زمینی در اروپا هم با مازاد بزرگ محصول خود روبرو شده اند.

کمیسیون سیب زمینی ایالت واشنگتن بیش از ده ها برنامه توزیع رایگان تا انتها ماه مه برنامه ریزی نموده است اما حتی توزیع رایگان سیب زمینی هم با هزینه شست و شو، بسته بندی و حمل و نقل همراه است.

وزارت کشاورزی آمریکا در کوشش است تا از مازاد تولیدات غذایی که به دست مصرف کنندگان نرسیده اند بکاهد و برای این منظور اعلام نموده که 470 میلیون دلار مواد غذایی شامل 50 میلیون دلار سیب زمینی را خریداری نموده و به بانکهای غذایی خواهد داد.

بر اساس گزارش رویترز، یک کشاورز اهل کوئنسی واشنگتن اظهار کرد که بهتر است این سیب زمینی ها به جای دور ریخته شدن، به رایگان توزیع گردد و وی سال جاری به دلیل تقاضای کمتر شرکتهای مواد غذایی، سیب زمینی کمتری خواهد کاشت.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8627

به "توزیع رایگان سیب زمینی به جای دورریختن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع رایگان سیب زمینی به جای دورریختن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید