فرایند مناسب تخلیه و بارگیری کالا در تحریم ها، پیشرفت مذاکرات درباره راه آهن شلمچه-بصره و لایروبی افرایند

به گزارش سهندبلاگ، معاون اول رییس جمهور با اشاره به عملکرد مناسب در تخلیه و بارگیری کالا و در شرایط تحریم، از تخلیه و بارگیری 122 میلیون تن کالا در 10 ماه از امسال اطلاع داد.

فرایند مناسب تخلیه و بارگیری کالا در تحریم ها، پیشرفت مذاکرات درباره راه آهن شلمچه-بصره و لایروبی افرایند

به گزارش گروه مالی خبرنگاران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی، اسحاق جهانگیری صبح امروز در حاشیه مراسم افتتاح و بازدید از چند طرح عمرانی و آنالیز مسائل خرمشهر و آبادان، توضیح داد: خرمشهر و آبادان در یاد و خاطره ملت ایران به عنوان نماد و اسوه پایداری، استقامت، ایثار، تاب آوری، استقامت و از خودگذشتگی ثبت شده است؛ همه مردم ایران به ویژه مردم خرمشهر و آبادان در روزهای سخت حمله متجاوزان، ایستادگی و مقاومتی عظیم نموده اند تا ملت ایران در برابر دشمنان به پیروزی رسیدند.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه پاسخگویی به مطالبات مردم آبادان و خرمشهر از مهمترین وظایف دولت است،

وی اضافه نمود: در ابتدای دولت وقتی در مورد وسعت منطقه آزاد اروند در حد شهرهای آبادان و خرمشهر بحث می شد فکر می کردیم که با چنین اقدامی توسعه و تحول جدی در منطقه انجام گردد و انصافاً منطقه آزاد هم کارهای عظیمی انجام داده است که باید قدردان زحمات آنها باشیم که نمونه آن فرودگاه بین المللی آبادان است.

جهانگیری با اشاره به اینکه دو اقدام مهم برای توسعه منطقه با دولت عراق در دست اجرا داریم که امیدوارم زودتر به نتیجه برسد، گفت: خوشبختانه روابط دو کشور به عنوان دولت های دوست و برادر در حوزه سیاسی و مالی به خوبی گسترش یافته است، یکی از توافقات اصلی لایروبی اروند رود است که درسفر رییس جمهور کشورمان به بغداد انجام شد ولی هنوز اجرایی نشده است و قطعاً لایروبی این رودخانه و آمد و رفت کشتی های تجاری و باری تحول جدی در اقتصاد خرمشهر و آبادان ایجاد خواهد نمود.

وی اضافه نمود: طرح دوم که با عراقی ها به نتیجه رسیده ایم و در هفته های گذشته هم گفتگوهای لازم در مرز صورت گرفته است، احداث راه آهن شلمچه به بصره است این خط ریلی برای دو کشور بسیار اهمیت دارد و اگر به سرعت اجرایی گردد، به یکی از عظیمترین مسیرهای ریلی جهان مبدل خواهد شد؛ با ایجاد این خط می توان از چین تا دریای مدیترانه کالاها را به صورت ریلی کالا جابجا کرد و یکی از مهمترین کانون های حمل و نقل در جهان ایجاد خواهد شد.

جهانگیری، بندر امام(ره) را از مهم ترین بنادر کشور و شاهراه اصلی واردات کالاهای اساسی دانست و گفت: در دوره سخت تحریم ها که واردات کالاهای اساسی مورد احتیاج مردم جزو اصلی ترین سیاست های دولت در مقابله با جنگ مالی آمریکا علیه ملت ایران بود، واردات کالاهای اساسی عمدتاً با موضوع بندر امام خمینی(ره) و استان خوزستان انجام شد.

معاون اول رییس جمهور اضافه نمود: در 10 ماهه امسال در حوزه صادرات و واردات کشور رکوردهای خوبی ثبت شده است به گونه ای که بنادر کشور توانستند عملیات تخلیه و بارگیری 122 میلیون تن کالا انجام دهند که این امر اتفاق بسیار مهمی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 11 اسفند 1399 بروزرسانی: 11 اسفند 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 12452

به "فرایند مناسب تخلیه و بارگیری کالا در تحریم ها، پیشرفت مذاکرات درباره راه آهن شلمچه-بصره و لایروبی افرایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرایند مناسب تخلیه و بارگیری کالا در تحریم ها، پیشرفت مذاکرات درباره راه آهن شلمچه-بصره و لایروبی افرایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید