ضرورت بکارگیری نماد زعفران بر روی سفال گناباد

به گزارش سهندبلاگ، معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: نماد زعفران که امروز جهانی شده باید بر روی سفال گناباد نقش ببندد تا به مرور تبدیل به نماد این شهرستان گردد.

ضرورت بکارگیری نماد زعفران بر روی سفال گناباد

از وبلاگ 3 جعبه دیدن فرمایید.

به گزارش خبرنگاران، محمد طهماسبی امروز در آئین رونمایی از ثبت جهانی نظام زراعت زعفران گناباد مبتنی بر قنات در روستای سنو این شهرستان اظهار کرد: هر 1000 متر گلخانه 25 میلیون تومان درآمدزایی دارد و اگر روی تغذیه خاک کار شود این میزان افزایش می یابد که فرصت های خوبی برای شهرستان هاست.

وی ادامه داد: 5,000 میلیارد تومان تسهیلات گلخانه ای، برش استانی برای گلخانه ها خواهد بود و سهم هر استان پرداخت خواهد شد که زمینه خوبی برای اشتغال ایجاد می نماید.

در ادامه علیرضا رزم حسینی استاندار خراسان رضوی نیز گفت: ثبت جهانی زراعت زعفران گناباد مبتنی بر قنات ثمره نگهداشت شما مردم از میراث نیاکانتان است.

وی اضافه نمود: روستای سنو باید در همه جای کشور در خاطره ها بماند پس باید کاری متفاوت انجام داد؛ به عنوان مثال یارانه خود را در اختیار دولت قرار دهید و ما هم معادل آن را در اختیار شما برای توانمندسازی روستا قرار می دهیم و مزایای آن به افراد روستا برمی شود.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: حفظ و نگهداری این برند به این است که از آن استفاده شود، آن هم تا زمانی که کسی در این روستا بیکار نباشد.

همچنین حمید بنایی، نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی نیز در این آئین اظهار کرد: ایجاد و استقرار دبیرخانه دائمی نظام زراعت زعفران مبتنی بر قنات در روستای سنو از درخواست های مردم گناباد است.

وی اضافه نمود: ثبت جهانی به تنهایی کفایت نمی نماید و بحث برند سازی نیز باید برای زعفران گناباد اجرا شده و توسعه زنجیره ای باید صورت گیرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی بیان نمود: توجه به بهره وری زعفران یکی از نکاتی است که دانشگاه های ما در آن باید ورود نمایند تا دسترنج کشاورزان افزایش داشته باشد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 21 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 1424

به "ضرورت بکارگیری نماد زعفران بر روی سفال گناباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت بکارگیری نماد زعفران بر روی سفال گناباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید